اداره غذا و داروی آمریکا / FDA استفاده از بوتاکس در قسمت زیرچشم با اهداف آرایشی را تائید نکرده است.

بوتاکس برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم خوب است؟

سلامت نیوز: اداره غذا و داروی آمریکا / FDA استفاده از بوتاکس در قسمت زیرچشم با اهداف آرایشی را تائید نکرده است.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، تحقیقات کمی درباره اثربخشی یا عوارض جانبی بوتاکس زیر چشم وجود دارد اما ما سعی می‌کنیم به برخی عوارض جانبی احتمالی بپردازیم.

«توکسین بوتولیوم» که به آن بوتاکس گفته می‌شود، داروی تزریقی است که انقباض در ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد. این انقباض سبب ظاهر شدن چین‌وچروک شده و با کاهش این انقباض جلوی چروک در پیشانی، گونه، اطراف دهان، قسمت بیرونی چشم (نه زیر چشم) گرفته می‌شود.

سه ماده اصلی بوتولیوم نوع A، آلبومین انسانی و کلراید سدیم، تشکیل‌دهنده ماده بوتاکس است و عنصر فعال که بیشترین اثر را دارد، بوتولیوم توکسین A است که پس از تزریق سیستم عصب عضلانی را مسدود کرده و عضله مربوط قادر به حرکت نخواهد بود و این باعث می‌شود تا چین‌وچروک کاهش یابد.

بوتاکس راه‌حل دائمی نیست و 3 تا 6 ماه قادر به مسدودسازی عضلانی است و فرد موردنظر برای حفظ نتایج نیاز به تزریق بیشتری دارد.

البته از بوتاکس برای درمان میگرن و مثانه بسیار فعال استفاده می‌شود.

اما تحقیق سال 2003 روی 19 زن حکایت از تأثیر بوتاکس برای کاهش چروک زیر چشم بود. نتایج خوب در حالی ظاهر شد که زنان مذکور بیش از 8 واحد بوتاکس دریافت کرده بودند اما عوارضی هم به دنبال داشت.

منهای این تحقیق، یافته‌های دیگری در این زمینه منتشرنشده است تا عوارض احتمالی را گزارش کند اما موارد زیر لازم به ذکر است:

-        مشکل بستن چشم

-        افق دید

-         بی‌خوابی چشم

-         تورم پلک پایین

 

اما خودِ بوتاکس نیز عوارضی مانند خون‌ریزی، کبودی، سرگیجه، درد محل تزریق و قرمزی را به دنبال دارد.

به‌هرحال برخی افراد دارای حساسیت و یا به‌عنوان‌مثال سندرم Lambert-Eaton نباید از بوتاکس استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha