قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت جزئیات ثبت‌نام آزمون‌های كارشناسی ارشد مجموعه رشته‌های علوم پزشكی را اعلام كرد.

 سلامت نیوز :قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت جزئیات ثبت‌نام آزمون‌های كارشناسی ارشد مجموعه رشته‌های علوم پزشكی را اعلام كرد.

به گزارش فارس، جبرئیل نسل سراجی در نشست خبری شروع ثبت‌نام آزمون كارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشكی با بیان اینكه ثبت‌نام این آزمون‌ها از تاریخ 4 تا 24 اسفند برنامه‌ریزی شده است اظهار داشت: ثبت‌نام صرفاً از طریق اینترنت است لذا داوطلبان تا تاریخ 4 اسفند مدارك لازم را آماده كنند.

وی افزود: تغییراتی كه در این آزمون نسبت به آزمون دوره‌های قبل ایجاد شده است بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی ابلاغ شده كه در این آزمون فقط یك سهمیه وجود دارد كه 20 درصد از آن به رزمندگان آن هم در صورت به دست آوردن كف نمره لازم تعلق می‌گیرد و سهمیه دیگری وجود ندارد.

نسل سراجی با اشاره به برنامه زمانبندی بر اساس ثبت‌نام تا اعلام نتایج تصریح كرد: پس از پایان ثبت‌نام در 24 اسفند امسال در 21 تا 23 فروردین سال آینده مهلتی برای ویرایش اطلاعات داوطلبان در نظر گرفته شده است همچنین در تاریخ 14 اردیبهشت در صورت لزوم تغییرات یا ارائه اطلاعات به داوطلبان اطلاعیه‌های لازم از طریق سایت سنجش اعلام می‌شود.

وی افزود: در تاریخ 18 خرداد كارت ورود به جلسات آزمون از ساعت 18 عصر همان روز روی پایگاه اینترنتی قرار می‌گیرد كه داوطلبان می‌توانند با وارد كردن كد رهگیری پرینت كارت ورود به جلسه را دریافت كنند.

نسل سراجی یادآور شد: در تاریخ دوم و سوم تیر90 آزمون‌ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در حوزه‌های اعلامی برگزار می‌شود و پس از آزمون كلید اولیه آن در سایت سنجش آموزش پزشكی قرار داده می‌شود و داوطلبان می‌توانند در تاریخ‌های هشتم، نهم و دهم تیر نسبت به سؤالات آزمون اعتراضات خود را وارد كنند.

نسل سراجی خاطرنشان كرد: دریافت اعتراضات بر اساس منابع مستند علمی و از طریق سایت امكانپذیر است. دو هفته‌ای روی اعتراضات كار كارشناسی صورت می‌گیرد و پس از پایان مهلت اعتراضات، كلید نهایی 28 تیر روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینكه فرآیند پذیرش در دانشگاه شاهد با دانشگاه‌های دیگر تفاوت دارد در تاریخ پنجم مرداد پذیرفته‌شدگان این دانشگاه اعلام می‌شوند و در تاریخ 8 شهریور نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان روی سایت می‌رود و در نهایت در تاریخ 22 و 23 شهریور ثبت‌نام دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در امور سنجش آموزش پزشكی كشور یادآور شد: داوطلبان می‌توانند با مراجعه هفتگی آخرین اطلاعات و تغییرات در زمینه‌های مختلف و رشته‌های جدید را مشاهده كنند.

وی اضافه كرد: امسال تغییراتی در آیین‌نامه استفاده از ظرفیت‌های استعدادهای درخشان ایجاد شده است كه تا این لحظه رسماً ابلاغ نشده و به محض ابلاغ روی سایت قرار می‌گیرد اما استعدادهای درخشانی كه بخواهند از این سهمیه بدون آزمون استفاده كند حتماً باید مرحله ثبت‌نام را انجام دهد.

نسل سراجی گفت: در خصوص ارسال مدارك، شاهد هستیم كه تعدادی از داوطلبان مدارك مورد نیاز را در مدت مقرر ارسال نمی‌كنند یا برخی از آنها حق ثبت‌نام را واریز نمی‌كنند لذا داوطلبان بهتر است مدارك خود را كامل ارسال كنند تا هنگام صدور كارت برای آنها مشكلی ایجاد نشود.

نسل سراجی با بیان اینكه این آزمون‌ها در 24 حوزه شهر برگزار می‌شود، تاكید كرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت هزینه ثبت‌نام 92 هزار ریال است همچنین برای پاسخ به سؤالات رایج داوطلبان در سایت سنجش محلی به نام ارشد 90 در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینكه پیش‌بینی می‌شود حدود 50 هزار داوطلب در این آزمون‌ها شركت كنند گفت: تا این لحظه در آزمون های امسال 2 رشته جدید علاوه بر 52 رشته سال قبل با عناوین پرستاری توانبخشی و پرستاری سالمندی اضافه شده كه برنامه آموزشی آن به تصویب رسیده است.

نسل سراجی خاطرنشان كرد: سیاست وزارت بهداشت افزایش ظرفیت‌هاست و امسال نیز افزایش ظرفیت خواهیم داشت اما این ظرفیت‌ها را در دفترچه‌های راهنما اعلام نكردیم.

وی اضافه كرد: در حال حاضر برای سال 90 برگزاری این آزمون‌ها در 2 مقطع امكانپذیر نیست اما امكان دارد در سال 91 تغییراتی در این زمینه ایجاد شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در امور سنجش آموزش كشور ادامه داد: هر سال، بالای 28 آزمون سراسری كشور در مقطع كارشناسی ارشد به بالا توسط مركز سنجش آموزش پزشكی برگزار می‌شود كه برگزاری این آزمون‌ها بسیار سنگین است و باید هم از نظر اجرایی و هم از نظر تهیه سؤالات آمادگی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: تنها آزمونی كه سالی 2 بار در كشور انجام می‌شود آزمون جامع علوم پایه و پیش كارورزی است و آزمون بعدی كه در شهریور برگزار می‌شود ملاك قبولی یا مردودی پاسخگویی به 50 درصد سؤالات است كه البته برای اسفند امسال این شرایط پیش‌بینی نشده است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در امور سنجش آموزش كشور در ادامه با اشاره به آزمون دستیاری گفت: از ساعت 12 امروز به منظور دریافت كارت داوطلبان شركت در آزمون دستیاری، سایت باز می‌شود و داوطلبان می‌توانند تا پس از فردا كارت خود را دریافت كنند.

وی افزود: تعداد شركت كنندگان در این آزمون 17 هزار و 182 نفر است كه 8 هزار و 391 نفر آنها را مردان و 6 هزار و 791 نفر را زنان تشكیل می‌دهند كه از این تعداد قطعاً تعدادی كاهش می‌یابد چرا كه برخی از آنها فاقد شرایط ثبت‌نام هستند.

نسل سراجی یادآور شد: این آزمون در تهران در 2 دانشگاه علوم پزشكی تهران و شهید بهشتی برگزار می‌شود كه زنان در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و مردان در دانشگاه علوم پزشكی تهران آزمون خواهند داد.

نسل سراجی با اشاره به علت كاهش تعدادی از این داوطلبان خاطرنشان كرد: متاسفانه برخی از داوطلبان هنوز مدارك خود را ارسال نكرده‌اند البته به افرادی كه مدارك آنها نقص مختصری دارند مجوز آزمون می‌دهیم اما كسانی كه اطلاعات آنها جعلی است یا مدرك پزشكی ندارند از امتحان حذف خواهند شد لذا افرادی كه هنوز در مدارك خود نقص دارند می‌توانند نقص خود را برطرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha