رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: این انجمن تاكنون گزارشی درباره ورود یا عوارض پنی‌سیلین‌های چینی نداشته است

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: این انجمن تاكنون گزارشی درباره ورود یا عوارض پنی‌سیلین‌های چینی نداشته است اما اگر مرگ ناشی از تزریق این داروها صحت داشته باشد باید معلوم شود كه این داروها با نظارت وزارت بهداشت وارد شده یا قاچاق بوده است.

رهبر مژدهی آذر در گفت‌و‌گو با فارس، درباره اینكه آیا مرگ ناشی از مصرف پنی‌سیلین‌های چینی در كشور صحت دارد یا نه گفت: بنده چنین مطلبی را نشنیده‌ایم و خبر ندارم اما اگر صحت داشته باشد باید معلوم شود كه این پنی‌سیلین‌ها با مهر و اجازه وزارت بهداشت وارد كشور شده‌اند یا قاچاق بوده‌اند.

وی در پاسخ به این موضوع كه اگر این اتفاق در بیمارستان‌های دولتی افتاده باشد احتمالاً این داروها با مجوز وزارت بهداشت وارد شده است، توضیح داد: نه الزاماً این طور نیست و داروهای قاچاق همه جا رسوخ پیدا می‌كنند و راه‌های مختلفی برای توزیع داروهای قاچاق در مراكز درمانی وجود دارد.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: به هر حال ما گزارشی در این مورد نداشته‌ایم اما اگر معلوم شود كه این داروها با مجوز وزارت بهداشت وارد شده است حتماً كنترل شده و اشكالی ندارند، گر چه عوارض داروی در مورد هر نوع دارویی ممكن است وجود داشته باشد.

وی افزود: به هر حال در این زمینه نباید به شایعات توجه كرد و باید منتظر گزارش رسمی وزارت بهداشت باشیم اما موضوعی در این رابطه به انجمن داروسازان ایران گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha