دکتر محسنی پور: ما به عنوان بخش دولتی و مجری مصوبات مجلس، اظهارات افراد درباره قانون را نه رد می کنیم و نه تایید. چیزی که به ما مربوط است این است که مصوبات مجلس را پیگیری کنیم و وزارت بهداشت را در انجام وظایف و تکالیفش یاری کنیم

سلامت نیوز :دکتر محسنی پور: ما به عنوان بخش دولتی و مجری مصوبات مجلس، اظهارات افراد درباره قانون را نه رد می کنیم و نه تایید. چیزی که به ما مربوط است این است که مصوبات مجلس را پیگیری کنیم و وزارت بهداشت را در انجام وظایف و تکالیفش یاری کنیم
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس نیز درباره اظهارات دیروز صادق محصولی واکنش نشان داد و به خبر آنلاین گفت: "ما به عنوان بخش دولتی و مجری مصوبات مجلس، اظهارات افراد درباره قانون را نه رد می کنیم و نه تایید. چیزی که به ما مربوط است این است که مصوبات مجلس را پیگیری کنیم و وزارت بهداشت را در انجام وظایف و تکالیفش یاری کنیم."

سیدرمضان محسن پور در ادامه افزود: "این که گفته می شود در سال آینده هزینه های نظام سلامت تا 40 درصد بالا می رود کاملا درست است و ما تلاش می کنیم با کمک دولت این اعتبارات را برای نظام سلامت تامین کنیم. روش کار به این صورت است که کارشناسان بودجه ما در وزارتخانه، بررسی ها را انجام می دهند و پس از آن، جمع بندی خود را به هیات محترم دولت ارائه می کنند."

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر، بودجه درخواستی وزارت بهداشت به هیات دولت رسیده و کابینه مشغول جمع بندی کامل بودجه است و به زودی این بودجه به مجلس تقدیم خواهد شد.

محسن پور اظهار امیدواری کرد با توجه به جو مناسبی که در مجلس حاکم است و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز تاکنون تلاش خود را برای تصویب بودجه های درخواستی وزارت بهداشت انجام داده اند، انتظار می رود بودجه درخواستی با کمترین تغییری به تصویب برسد.

قائم مقام دکتر مرضیه وحید دستجردی به خبر آنلاین توضیح داد: "با توجه به اصلاحیه های سال 89، پیش بینی کرده ایم افزایش هزینه های دستگاه سلامت چقدر است و برای همین، در صورتی که تمامی اعتبارات، اختصاص یابد، کمبود بودجه سال 89 در سال آینده تکرار نخواهد شد."

وی در توضیح اینکه اگر 10 درصد درآمدهای دولت حاصل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت پرداخت نشود، اظهار داشت: "مصرف این 10 درصد را قانون مشخص کرده است و ما بودجه خود را به صورت پیش بینی هزینه های سال آینده و بدون احتساب آن ده درصد به دولت تقدیم کردهت ایم و امیدواریم هر زمانی که این مبلغ محقق شد و به ما اختصاص دادند، در محل هزینه هایی که تعیین شده است، خرج کنیم."

بنا به گفته وی، با مبلغ 6 هزار و 400 میلیارد تومانی که قرار بوده از محل درآمد آزادسازی یارانه ها به وزارت بهداشت اختصاص یابد، اقدامات حمایتی از بیماران صعب العلاج صورت گیرد، داروهای آنها به صورت حمایتی در دسترشان قرار گیرد و بخشی از این پول نیر صرف خانه های بهداشتی روستایی شود که به گفته این مقام مسئول، مدتهاست "فرسوده" شده اند.

رمضان محسن پور در توضیح اینکه چرا دولت نمی خواهد این مبلغ را به وزارت بهداشت بدهد، اظهار داشت: "اولا هنوز یکی دو ماه بیشتر از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نگذشته است که معلوم شود درآمد دولت از محل آزادسازی سوبسیدها چقدر است. بعد هم اینکه اگر یک سال بگذرد، تازه می توان تشخیص داد چقدر این پول در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت. چشم انداز قانون برنامه پنجم توسعه نشان می دهد این مبلغ به وزارت بهداشت اختصاص خواهد یافت و دلیلی ندارد فکر کنیم اگر این اعتبار محقق نشد، چه کنیم."

این اظهارات در حالی است که روز گذشته صادق محصولی در حضور  نمایندگان مجلس گفته بود آقایان دلخوش نباشند 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت می رسد، زیرا این طرح غیر کارشناسی بوده و امکان اجرایی شدن آن نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha