دکتر حسن امامی رضوی می گوید در صورتی که 6 هزار و 500 میلیارد تومانی که از محل 10 درصد درآمد آزادسازی یارانه ها قرار بوده به نظام سلامت پرداخت شود، انجام نگردد، معلوم نیست چه تبعاتی به دنبال دارد.

سلامت نیوز :دکتر حسن امامی رضوی می گوید در صورتی که 6 هزار و 500 میلیارد تومانی که از محل 10 درصد درآمد آزادسازی یارانه ها قرار بوده به نظام سلامت پرداخت شود، انجام نگردد، معلوم نیست چه تبعاتی به دنبال دارد.
دکتر حسن امامی رضوی می گوید در صورتی که 6 هزار و 500 میلیارد تومانی که از محل 10 درصد درآمد آزادسازی یارانه ها قرار بوده به نظام سلامت پرداخت شود، انجام نگردد، معلوم نیست چه تبعاتی به دنبال دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت در حالی این خبر را به خبرآنلاین می گوید که وزیر رفاه و تامین اجتماعی دیروز عنوان کرده بود دولت نمی تواند 10 درصد درآمد یارانه ها را به وزارت بهداشت بدهد، چون این طرح غیر کارشناسی است و در وسط تصویب قانون هدفمندی یارانه ها، در صحن علنی مجلس و بدون مطالعه، مطرح شده است.

امامی رضوی در گفتگو با خبرآنلاین توضیح می دهد: "با وجودی که این مبلغ به تعرفه های جدید نظام سلامت در سال آینده ارتباطی ندارد، ولی به نظر می رسد پرداختهای حمایتی به بیماران به خصوص بیماران صعب العلاج سرطانی با مشکل روبرو شود."

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در صورت عدم پرداخت این مبلغ، هزینه کنترل بیماری از جیب مردم بالا می رود و در نتیجه کل هزینه های نظام بهداشت و سلامت افزایش خواهد یافت. وی در توضیح این موضوع می گوید: "هنوز به روشنی برای ما قابل پیش بینی نیست اگر دولت 10 درصد پرداختی نظام سلامت را انجام ندهد، چه تبعاتی به وجود خواهد آمد، یعنی به روشنی و با درصد و رقم نمی توانیم مشکلات آینده را پیش بینی کنیم، ولی مطمئنا مردم در مضیقه بیشتری قرار خواهند گرفت و بیماران صعب العلاج دچار مشکل خواهند شد."

او در پاسخ به سئوال خبر آنلاین درباره کسر بودجه سال آینده وزارت بهداشت و درمان توضیح داد: "عدم پرداخت مبلغی که صحبت آن وجود دارد، به کسر بودجه این وزارتخانه ارتباطی ندارد. این بودجه محل خرج کاملا مشخص و تعریف شده ای دارد که مربوط به بیماران صعب العلاج است و هزینه های حمایتی مردم محسوب می شود."

دکتر امامی رضوی که چندی پیش در گفتگو با خبرآنلاین از افزایش 40 درصدی هزینه های نظام سلامت در سال آینده خبر داده بود، درباره تکالیف وزارت بهداشت در خصوص عدم اجرای قانون هدفمندی و اختصاص 10 درصد از درآمد این قانون، اضافه کرد: "این دیگر تکلیف مجلس است که پیگیری کند. ما در بخش اجرایی قانون قرار داریم و طبیعی است به عنوان مجری، هر مقدار که بودجه در اختیار ما قرار بگیرد در میان مردم و طبقات مختلف توزیع می کنیم."

وی اظهار امیدواری کرد دولت این مبلغ را به وزارت بهداشت اختصاص دهد و در سال آینده، حمایتهای وزارت بهداشت از بیماران صعب العلاج بیشتر شود.

دکتر امامی رضوی، در مورد این که احتمالا عدم پرداخت این مبلغ تاثیری در اجرای طرح پزشک روستایی دارد یا خیر، گفت: "بعید به نظر می رسد ارتباطی بین این دو موضوع باشد، زیرا تا جایی که در خاطر دارم، این پرداخت قرار بوده فقط در زمینه اقدامات حمایتی صرف شود و ارتباط چندانی به پزشک خانواده و نظام ارجاع ندارد."

این گفته در حالی بیان می شود که دکتر محسنی پور، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس، در گفتگو با خبر گفته بود این مبلغ علاوه بر هزینه های حمایتی، در امر بازسازی خانه های بهداشتی روستایی که اکثرا فرسوده نیز هستند، صرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha