سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 245040

دانشیار فیزیولوژی دانشگاه شهرکرد با بیان این که روزه‌داری با انجام فعالیت‌های ورزشی منافاتی ندارد، می‌گوید: بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های ورزشی در ماه مبارک رمضان یک‌ ساعت و نیم بعد از افظار است تا ورزشکار دچار افت قند نشود.

ورزشکاران از وعده سحر غافل نمانند

سلامت نیوز:دانشیار فیزیولوژی دانشگاه شهرکرد با بیان این که روزه‌داری با انجام فعالیت‌های ورزشی منافاتی ندارد، می‌گوید: بهترین زمان برای انجام فعالیت‌های ورزشی در ماه مبارک رمضان یک‌ ساعت و نیم بعد از افظار است تا ورزشکار دچار افت قند نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمد فرامرزی، افزود: این که روزه‌داری در انجام فعالیت‌های ورزشی ورزشکاران چه به صورت آماتور و چه حرفه ای تاثیری دارد یا خیر؟ با ید بگویم بی‌تاثیر نیست. اما راهکارهایی دارد که با رعایت این راهکارها می‌توان تاثیرات آن را به حداقل رساند. در حال حاضر بهترین ورزشکاران مطرح دنیا در این ایام به روزه‌داری می‌پردازند و در عین حال فعالیت ورزشی خود را نیز دارند.

وی گفت: اگر ورزشکاران در طول هفته تمرینات خود را به زمان افظار موکول کنند تا بعد از انجام تمرینات بلافاصله مایعات و نوشیدنیهای شیرین مصرف کنند تا میزان قند خون خود را به حالت نرمال برسانند، در عین روزه‌داری از فعالیت‌های ورزشی خود نیز غافل نخواهند بود. همچنین یک ورزشکار حرفه‌ای باید بداند یک ساعت و نیم بعد از صرف یک افطار سبک بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی است و بعد از آن می‌توانند میان وعده اصلی خود را که همان شام است، مصرف کنند تا مواد معدنی و پروتئین از دست رفته خود را جبران کنند.

دانشیار فیزیولوژی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: ورزشکاران حرفه‌ای باید به این مساله دقت کنند که در وعده سحر از غذای سنگین استفاده نکنند و بیشتر غذاهایی مصرف کنند که آب بدن آنها را تامین و پروتئین آنها را جبران کند. وعده سحر یکی از وعده‌های مهم برای تنظیم متابولیسم بدن و جلوگیری از افت قند خون است.

فرامرزی در پایان درباره انجام فعالیت‌های ورزشی بعد از سحر گفت: انجام فعالیت‌های ورزشی چه برای ورزشکاران آماتور و چه حرفه‌ای بعد از سحر به دلیل افزایش تشنگی، کمبود مایعات بدن و افت قند خون بسیار سخت است و اثرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha