:رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: زنان كارمند كمتر به فكر سلامت خود هستند و وزارت بهداشت برای جبران آن سرانه 20 هزار تومانی را برای غربالگری بیماری‌های زنان كارمند در سال 90 پیشنهاد می‌كند.

سلامت نیوز :رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت گفت: زنان كارمند كمتر به فكر سلامت خود هستند و وزارت بهداشت برای جبران آن سرانه 20 هزار تومانی را برای غربالگری بیماری‌های زنان كارمند در سال 90 پیشنهاد می‌كند.

طاهره علامه در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: وزارت بهداشت سرانه 20 هزار تومان را برای غربالگری بیماری‌های زنان پیشنهاد می‌كند تا این افراد هزینه كنترل سلامت خود را از جیب پرداخت نكنند.

وی گفت: سازمان‌های بیمه‌گر باید بپذیرند كه پیشگیری از درمان بیماری بهتر است و اگرخدمات پیشگیری را انجام دهند بهتر از این است كه خدمات گزاف درمان افراد را پرداخت كنند.

*برای ارائه خدمات غربالگری كمبود اعتبارات وجود دارد
-------------------------------------------------------------

رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت افزود: مشكل كمبود اعتبارات برای خدمات غربالگری زنان در سن میانسالی وجود دارد كه امیدواریم با هدفمند كردن یارانه‌ها و از امكاناتی كه در اختیار بخش بهداشت قرار می‌گیرد، بتوانیم خدمات استاندارد را در اختیار این گروه قرار دهیم اما تاكنون در سیستم شبكه بهداشت و درمان به دلیل محدودیت منابع مالی و انسانی این كار انجام نشده است.

علامه گفت: كاركنان دولت از دریافت خدمات سلامت محروم هستند و این مسئله برای كاركنان دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه خدمات سلامت به آنها بسیار نزدیك است، نیز اتفاق افتاده است.

*زنان كارمند كمتر به سلامت خود فكر می‌كنند
------------------------------------------------------

وی افزود: زنان كارمند كمتر به سلامت خود فكر می‌كنند. مصوباتی در شورای سلامت و هیئت دولت با همكاری وزیر بهداشت و شورای سیاستگذاری سلامت تصویب می‌شود . هر كدام از سازمان‌های دولتی باید برای كاركنان خود شرایطی را فراهم كنند كه ارزیابی دوره‌ای سلامت برای آنها انجام شود.

رئیس اداره میانسالان وزارت بهداشت اضافه كرد: غربالگری زنان باید 3 سال یكبار صورت گیرد و ممكن است در غربالگری فردی بیمار باشد كه بیماری آن شناخته می‌شود و باید با فاصله زمانی كمتر برای ارزیابی مراجعه كند اما برای كسانی كه مشكل و بیماری ندارند، همان 3 سال یك بار كافی است.

علامه افزود: امیدواریم در سال 90 مصوبات این طرح تصویب شود؛ در بین كاركنان دولت، سلامت زنان كارمند از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش طرح مدارس مروج سلامت را اجرا می‌كند. از ویژگی‌های این مدارس این است كه كاركنان آن باید ارزیابی‌های دوره‌ای انجام دهند . وزارت بهداشت آمادگی كامل دارد كه اگر آموزش و پرورش منابع مالی آن را تأمین كند، غربالگری‌ زنان انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha