سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 245094

هیپوکلسمی، که معمولا به عنوان کمبود کلسیم شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که سطح کلسیم در خون کم است. کمبود طولانی مدت کلسیم می تواند منجر به تغییراتی در دندان ها، آب مروارید، تغییراتی در مغز و پوکی استخوان شود.

سلامت نیوز: هیپوکلسمی، که معمولا به عنوان کمبود کلسیم شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که سطح کلسیم در خون کم است. کمبود طولانی مدت کلسیم می تواند منجر به تغییراتی در دندان ها، آب مروارید، تغییراتی در مغز و پوکی استخوان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، عوارض هیپوکلسمی می تواند تهدید کننده باشد، و اگر شرایط درمان فراهم نشود، در نهایت منجر به مرگ می شود. کمبود کلسیم چه علائمی دارد؟

مشکلات عضلانی

گرفتگی عضلات و اسپاسم، اولین نشانه های کمبود کلسیم هستند. دردهایی که شخص هنگام راه رفتن در ران ها، بازوها و به ویژه زیر آرنج دارد به همین دلیل است. کمبود کلسیم همچنین باعث بی حسی و سوزش در دست ها، بازوها، پاها و اطراف دهان می شود.

    خستگی شدید

سطح پایین کلسیم می تواند باعث بی خوابی یا خواب آلودگی شود. در این شرایط شخص احساس خستگی شدید و بی حسی دارد. این خستگی می تواند موجب سرگیجه  شود که به دنبال آن عدم تمرکز، فراموشی و سردرگمی در شخص ایجاد می شود.

    علائمی در ناخن ها و پوست

کمبود کلسیم مزمن می تواند روی پوست و ناخن ها تاثیر بگذارد. پوست ممکن است خشک شود و خارش داشته باشد همچنین کمبود کلسیم باعث می شود که ناخن ها خشک و شکننده شوند.

۴-پوکی استخوان

کمبود کلسیم می تواند به پوکی استخوان منجر شود. پوکی استخوان باعث می شود که استخوان ها نازک تر و حساس تر به شکستگی باشند.

    سندرم درد قبل از قاعدگی (PMS)

سطح کلسیم پایین با PMS شدید ارتباط دارد.

    مشکلات دندانپزشکی

سطح پایین کلسیم منجر به مشکلات دندانی، از جمله داشتن ریشه های ضعیف، لثه های تحریک شده، دندان های شکننده و پوسیدگی دندان ها می شود.

    افسردگی

کمبود کلسیم با اختلالات خلقی، از جمله افسردگی ارتباط دارد.

منبع: www.medicalnewstoday.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha