دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 24511
سلامت نیوز :عضو انجمن متخصصان گوش، گلو، بینی ایران گفت: حدود 10 درصد از افراد دچار انحراف بینی هستند كه 5 تا 8 درصد آنها نیاز به دخالت جراحی دارند.

علیرضا ملكوتی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: 2 نوع انحراف بینی وجود دارد كه یكی انحراف ظاهری بینی و دیگری انحراف تیغه داخلی بینی است.

وی افزود: تیغه داخلی بینی، بینی را به دو حفره چپ و راست تقسیم می‌كند. این 2 حفره در انتها به حلق ختم می شود و این تیغه ممكن است درجاتی از خمیدگی را داشته باشد.

ملكوتی تصریح كرد: اگر خمیدگی تیغه بینی باعث شود انسداد دائمی یك طرفه بینی در فرد ایجاد شود باید گفت فرد دچار انحراف بینی شده است كه در این صورت فرد تنفس یك طرفه خواهد داشت.

وی اضافه كرد: سیكل طبیعی موجود در بینی موجب می‌شود كه به تناوب در یكی از حفره‌های بینی تنفس راحت‌تر صورت گیرد و اگر هنگام خواب این سیكل ایجاد نشود ممكن است فرد تا صبح در یك طرف خود بخوابد و صبح حالت فلج‌شدگی دست و پا و خواب رفتگی احساس كند. سیكل بینی همچنین باعث می‌شود فرد در خواب غلط بزند.

ملكوتی یادآور شد: افرادی كه دارای گرفتگی موقت یكطرفه بینی می‌شوند نباید فكر كنند كه انحراف بینی دارند و از طرفی هر انحراف بینی را هم نباید به دست جراح سپرد. لذا اگر فردی دچار انسداد دائم و یكطرفه بینی نباشد نیاز به جراحی نیست و فقط یك تغییر ساختار طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha