سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بالا رفتن سن ازدواج موجب ناباروری در زوج‌های جوان شده است و بهترین سن باروری 24 سال است.

انسیه تهرانی‌نژاد در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: 15 درصد از زوج‌های جوان نابارور هستند و علت این ناباروری می‌تواند مردانه و یا زنانه باشد.

وی گفت: به دلیل اینكه سن ازدواج افزایش پیدا كرده است ناباروری نیز در جامعه ایرانی افزایش پیدا كرده است و 45 درصد علت ناباروری مربوط به مردان است و 55 درصد علت ناباروری مربوط به زنان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: بهترین زمان بارور شدن برای زنان 24 تا 25 سالگی است ولی همین اكنون به دلیل اینكه سن ازدواج بالا رفته، ناباروری نیز افزایش پیدا كرده است.

تهرانی نژاد اضافه كرد: زنان به دلیل اینكه درگیر كارهای بیرون از منزل هستند، كمتر به بارداری فكر می‌كند و در گذشته دختران در سن پایین ازدواج می‌كردند و برای باردار شدن مشكلی پیدا نمی‌كردند.

وی افزود: هم‌اكنون درمان ناباروری ناممكن نیست و كسانی كه نابارور هستند، می‌توانند به مراكز درمان ناباروری مراجعه كنند و نسبت به درمان خود اقدام كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: تغذیه و تغییر شیوه زندگی می‌تواند در ناباروری زنان و مردان مؤثر باشد. مصرف فست فود‌ها و غذاهای پركالری می‌تواند، چاقی را در زنان به همراه داشته باشد و چاقی بیش از حد زنان در باروری آنها اختلال ایجاد می‌‌كند.

تهرانی‌نژاد افزود: امواج‌های رادیویی كه در محیط وجود دارد، می‌تواند در توانایی جسمی مردان و زنان تأثیر بگذارد ولی هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha