مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در امور مامایی بر یكسان سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین تاكید كرد

سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در امور مامایی  بر  یكسان سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین تاكید كرد .

فاطمه زعفرانی با اشاره به اینكه آمار سزارین در كشور رو به افزایش است و این امر یكی از مشكلات مهم در حوزه زنان و زایمان است گفت : یكسان سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین می تواند راهكاری مهم در كاهش این آمار به شمار آید.

وی افزود برای برگشت به زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ‌سازی است و تصویب قوانینی در این راستا ضرورت دارد.

 مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در امور مامایی  با اشاره به برگزاری همایش حاكمیت خدمات بالینی در زایمان افزود: در رابطه با تثبیت سند سیاست ارتقای خدمات مامایی پیش نویسی تهیه شده تا نقش ماما در حوزه بهداشت و درمان تبیین و بازنگری شود.

وی افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی و مشارکت کمیته کشوری مامایی، اداره سلامت، تنظیم خانواده و معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعال شده اند تا سند راهبردی آن را  تهیه کنند.

مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی با اشاره به مصوبات نقش ماما در ارتقای سلامت زنان در سه بخش بهداشت، درمان وآموزش ،گفت: آموزش مجازی ماماهای تیم سلامت و ساماندهی وضعیت آنان در تسهیلات زایمانی مناطق محروم از جمله مصوبات این وزراتخانه است.

مسئول دفتر مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت نیز مشکلات ماماها را مورد اشاره قرار داد و گفت: آموزش مجازی ماماهای تیم سلامت و ساماندهی وضعیت آنان در تسهیلات زایمانی مناطق محروم از جمله مصوبات این وزراتخانه است.

فرح بابایی زمینه سازی ارتقا علمی ماماها در همه مقاطع و فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل و تعریف ردیف های استخدامی مربی عضو هیات علمی بالینی مامایی برای بخش های زایمان در بیمارستان را از دیگر مصوبات بخش آموزش وزارت بهداشت عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha