مدیرکل آمار و جمعیت ثبت احوال کشور گفت: 85‌درصد طلاق‌هایی که رخ می‌دهد مربوط به افراد کمتر از 40 سال است، یعنی این موضوع جامعه جوان ما را درگیر خود کرده است.

سلامت نیوز:مدیرکل آمار و جمعیت ثبت احوال کشور گفت: 85‌درصد طلاق‌هایی که رخ می‌دهد مربوط به افراد کمتر از 40 سال است، یعنی این موضوع جامعه جوان ما را درگیر خود کرده است.

 

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ارمان، محمد باقر عباسی اظهارکرد: فعالیت‌های رسانه‌ای که اخیرا در جامعه انجام شده است، سوءتفاهم‌هایی به‌وجود آورد، اما واقعیت این است که طلاق از لحاظ ثبتی نسبت به سال گذشته رشد چندانی نداشته است، یعنی 181‌هزار طلاق در سال 96 ثبت کرده‌ایم که این آمار در سال 95، 181‌هزار و 500 واقعه بوده است.

 او اضافه کرد: طلاق‌هایی که در یک سال ثبت می‌شوند مربوط به آن سال نیستند، اخیرا آمار بازسازی شده طلاق‌های رخ داده از سال 92 تا 96 را تهیه کرده‌ایم و بر اساس این آمارها در سنوات اخیر رشد بیشتر از دو‌درصد در طول سال نداشتیم، اما واقعیت این است که جمعیت در معرض ازدواج در کشور در دهه اخیر کاهش یافته است یعنی کسانی که می‌توانستند ازدواج کنند سن ازدواج را پشت سر گذاشته‌اند و جمعیت آنها کم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha