وزارت بهداشت به عنوان متولی آموزش مددكاری اجتماعی تدوین نظام صنفی مددكاری اجتماعی را در دستور كار قرار دارد

سلامت نیوز : دكتر سید حمید حسینی دبیر اجرایی نخستین سمپوزیوم نقش مددكاران اجتماعی در بلایای طبیعی در نشست خبری كه امروز برگزار شد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یكی از اصلی ترین مشكلات مددكاران اجتماعی نداشتن یك نظام صنفی برای مددكاری اجتماعی است و برای رفع این مشكل، وزارت بهداشت تدوین نظام صنفی مددكاری اجتماعی را در دستور كارخود قرار داده است.

وی افزود: مددكاران اجتماعی در پیشبرد اهداف درمانی و آرام بخشی سانحه دیدگان و همچنین بازتوانی روحی و روانی بیماران نقش مؤثری دارند.  در حال حاضر مددكاران در بیمارستان ها و مراكز درمانی نقش كمرنگی دارند و وظایفی غیر از بحث مددكاری به بیماران ارائه می دهند.

دكتر حسینی با اشاره به این كه مددكاران می توانند روند درمانی را به نحو مطلوب پیش ببرند افزود: در حال حاضر مددكاران در بیمارستان ها و مراكز درمانی نقش كمرنگی دارند و وظایفی غیر از بحث مددكاری به بیماران ارائه می دهند كه با رویكرد جدیدی كه وزارت بهداشت نسبت به این موضوع دارد، در آینده با كمك اساتید و دانشگاهها، شاهد روند بهتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: نقش مددكاران اجتماعی در جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و اصلاح درفتارهای پرخطر از مباحث مهمی است كه در این سمپوزیوم به آن پرداخته می شود.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، نخستین سمپوزیوم نقش مددكاران اجتماعی در بلایای طبیعی را نقطه آغازی برای برنامه های آینده در این زمینه دانست و تصریح كرد: یكی از برنامه وزارت بهداشت در آینده برگزاری دوره های آموزشی برای مددكاران بیمارستانی و آگاهی دادن به رؤسای بیمارستان ها و مراكز درمانی برای به كارگیری مددكاران در پیشبرد مراحل درمانی است.

دبیر كمیته اجرایی این سمپوزیوم گفت: برنامه های بازآموزی مددكاران اجتماعی یكی دیگر از فعالیت های این وزاراتخانه در آینده است كه اجرای این برنامه ها در رتبه شغلی پزشكان و مسئولیت های آنان تاثیرگذار است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha