معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تنها کالایی که در ۲۰ سال گذشته در کشور گران نشده است، سیگار است، تنها کالایی که در موضوع برجام مشمول تحریم نشده و تحت تأثیر قرار نگرفته است، سیگار است و تنها کالایی که هر شرکت خارجی علاقه به سرمایه‌گذاری در مورد آن در ایران دارد و ایران با آغوش باز می‌پذیرد، باز هم سیگار است و اینها معنی‌دار است؛ یعنی اینکه جامعه ایرانی هدف قرار گرفته است.

معاون وزیر بهداشت: سیگار؛ تنها کالایی که تحریم نشد

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تنها کالایی که در ۲۰ سال گذشته در کشور گران نشده است، سیگار است، تنها کالایی که در موضوع برجام مشمول تحریم نشده و تحت تأثیر قرار نگرفته است، سیگار است و تنها کالایی که هر شرکت خارجی علاقه به سرمایه‌گذاری در مورد آن در ایران دارد و ایران با آغوش باز می‌پذیرد، باز هم سیگار است و اینها معنی‌دار است؛ یعنی اینکه جامعه ایرانی هدف قرار گرفته است.

به گزارش سلامتی نیوز به نقل از شرق ،بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت علیرضا رئیسی در همایش روز جهانی بدون دخانیات با بیان اینکه در کشور ما سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود که ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و هزینه‌های سلامت آن تقریبا ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است گفت: این ۵۵ میلیارد نخ سیگار را فقط ۱۰ میلیون نفر در کشور مصرف می‌کنند و تقریبا ۷۵ میلیون ایرانی تاوان هزینه‌کرد ۱۰ میلیون مصرف‌کننده دخانیات را در حوزه سلامت می‌پردازند.

رئیسی با بیان اینکه راه‌حل مبارزه با دخانیات فقط این نیست که مضربودن سیگار و قلیان را تکرار کنیم، افزود: در سال ٩٤ پژوهشی روی دانش‌آموزان انجام و مشخص شد ۷۸ درصد دانش‌آموزان می‌دانند که مصرف سیگار برای سلامت زیان‌آور است. بنابراین بسیاری از افراد سیگاری با علم بر مضربودن دخانیات، آن را مصرف می‌کنند. وی با اشاره به اینکه در ٥٨ کشور دنیا مالیات بر خرده‌فروشی سیگار بالای ۷۰ درصد است، بیان كرد: طبق توصیه سازمان جهانی بهداشت، بهترین راهکار کاهش مصرف دخانیات بستن مالیات بر آن از در کارخانه تا خرده‌فروشی است.

11  استان زیر «خط فقر»  فضای آموزشی
ایسنا: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸.۴ مترمربع است، گفت: سرانه متوسط فضای آموزشی نیز ۵.۱۸ مترمربع است. بر این اساس می‌توان گفت ۱۱ استان کشور زیر خط میانگین سرانه قرار دارند که سیستان‌وبلوچستان، خراسان شمالی، البرز، تهران، قم و گیلان از این جمله هستند.مهرالله رخشانی‌مهر افزود: سرانه فضاهای آموزشی شهری نیز ۴.۹۶ مترمربع و سرانه فضاهای آموزشی روستایی ۵.۸۱  مترمربع است.

در حوزه شهری ۱۵ استان زیر خط میانگین شهری قرار گرفتند و در حوزه روستایی نیز ۱۰ استان زیر خط میانگین قرار دارند. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه به فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی اشاره کرد و گفت: فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی مدارسی هستند که عمدتا از عمر آنها بیش از ۴۰ سال گذشته است.

به گفته رخشانی‌مهر، در حال حاضر سه‌میلیون‌و ۸۰۰ مترمربع فضای آموزشی نیمه‌تمام در کشور داریم که اگر به بهره‌برداری برسد ۳۳صدم مترمربع به سرانه آموزشی اضافه شده و میانگین سرانه در مجموع به ۵.۵۱ متر مربع می‌رسد؛ البته پراکندگی فضاهای نیمه‌تمام در استان‌های مختلف متفاوت است به طوری که بیشترین پراکندگی مربوط به خراسان رضوی و کمترین آن مربوط به استان قم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha