به دنبال ماجرای تاسف آور آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای پسرانه در غرب تهران و تاکید مقام معظم رهبری برای محاکمه و اجرای سریع حدود الهی محکومان ، روز گذشته نیز همچنان واکنش ها به این موضوع ادامه داشت به ویژه آن که طی دو روز گذشته تصاویر و فیلم‌های تکان دهنده از گفت‌و‌گوهای بی‌پرده و غیر‌اخلاقی این ناظم مدرسه با برخی از دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

واکنش ها و جزئیات جدید از تعرض به تعدادی ازدانش آموزان در تهران

سلامت نیوز:به دنبال ماجرای تاسف آور آزار و اذیت دانش آموزان مدرسه ای پسرانه در غرب تهران و تاکید مقام معظم رهبری برای محاکمه و اجرای سریع حدود الهی محکومان ،  روز گذشته نیز همچنان واکنش ها به این موضوع ادامه داشت به ویژه آن که طی دو روز گذشته تصاویر و فیلم‌های تکان دهنده از گفت‌و‌گوهای بی‌پرده و غیر‌اخلاقی این ناظم مدرسه با برخی از دانش‌آموزان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش سلامت نیوئز به نقل از خراسان ،در برخی از این فیلم‌ها ناظم مدرسه به نشان دادن فیلم‌های مستهجن به دانش‌آموزان و تعرض به آن ها اعتراف می‌کند. دست به دست شدن این فیلم‌ها در فضای مجازی منجر به صدور دستورات ویژه توسط مسئولان مختلف در روز گذشته شد و همچنین واکنش مردم، رسانه ها و کاربران شبکه های مجازی برخورد جدی با متخلفان را به دنبال داشت.  

  دستور رئیس قوه قضاییه
 
بر این اساس، رئیس قوه قضاییه درواکنش به این ماجرا به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت برای رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام کند.به گزارش ایسنا، وی در متن دستورش آورد:« در خصوص گزارش واصله در باره حادثه تکان دهنده و تاسف بار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده های محترم را فراهم کرده است و با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نسبت به اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی اقدام و نتیجه به اینجانب منعکس شود.»

دولت : بطحایی مأمور پیگیری شد

  دیروز سخنگوی دولت نیز با اشاره به طرح موضوع حادثه تعرض به تعدادی از دانش‌آموزان در یکی از مدارس تهران در جلسه روز گذشته هیئت دولت، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش از سوی هیئت وزیران برای پیگیری هر چه سریع تر موضوع مامور شد.

وزیر:گزینش و نظارت بر معلمان سخت گیرانه می‌شود

 
وزیر آموزش و پرورش در صفحه توئیتر خود نوشت: با تقویت و به روزرسانی فرایند گزینش به ویژه نظارت سخت گیرانه و بدون مسامحه از تکرار اتفاقات اخیر جلوگیری می کنیم.
سید محمد بطحایی با بیان این که عمیقا از جنایت تلخ و شرم‌آوری که در مدرسه‌ای در منطقه ۲ تهران، خاطر جامعه و فرهنگیان شریف را جریحه‌دار کرد؛ متاثرم گفت: به بازرس ویژه دستور داده‌ام با پیگیری و تشکیل پرونده حقوقی موضوع را با جدیت دنبال کند. وی علاوه بر این گفته است: مجرم، نیروی غیررسمی بود و بدون طی مراحل قانونی به‌کار گرفته شده است که تمامی مسببان مسئول هستند، علاوه بر برخورد قاطع قضایی که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب نیز قرارگرفته است، باید با تقویت و به روزرسانی فرایند گزینش به ویژه نظارت سخت گیرانه و بدون مسامحه از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم. وزیر آموزش و پرورش ادامه داده است: آموزش خانواده‌ها را شروع کردیم، آموزش دانش آموزان را نیز تقویت می‌کنیم.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش: نباید مردم به آموزش و پرورش بدبین شوند
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روز سه شنبه جلسه ای در کمیسیون با حضور کلیه مدیران وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. براساس توضیحات آقایان فردی 27 - 26 ساله که معلم این مدرسه هم نبوده ولی با این مدرسه همکاری داشته برای 6 - 5 دانش آموز فیلم مستهجن و غیراخلاقی پخش کرد که به محض متوجه شدن مسئولان وزارتخانه به مسئله ورود کردند. میرزاده ادامه داد: حادثه بدی اتفاق افتاد اما نباید طوری رفتار شود که مردم در آستانه ثبت نام سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش بدبین و بی اعتماد شوند.
 
بررسی ابعادتعرض به چند دانش آموز درشورای شهر
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران بر ضرورت رسیدگی سریع جرایم افراد خاطی در این پرونده تاکید کرد و گفت: وقوع چنین جنایتی آن هم از سوی یکی از پرسنل مدرسه تخلفی آشکار و غیرقابل گذشت است که افکارعمومی را نیز جریحه دار کرده است. حجت نظری گفت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران پیگیر ابعاد مختلف این پرونده است.
 
تشکیل کارگروه ویژه بررسی  جنایت
سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز با تشکیل جلسه شورای سیاست گذاری، برنامه‌ ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی کارگروه ویژه‌ای را مسئول پیگیری و بررسی موضوع کرد.
 
تشریح آخرین وضعیت مدرسه غرب تهران
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران با بیان این که تمامی فعالیت‌های آموزشی و امتحانات پایان سال مدرسه‌ای که در آن گروهی از دانش‌آموزان مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند زیر نظر ناظر مقیم در حال برگزاری است، درباره شمار دانش آموزان قربانی شده با توجه به تناقضات آماری مطرح شده گفت: آن چه ما فعلا در پیگیری اولیه به آن رسیدیم آزار سه تا چهار دانش آموز بوده که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نیست و باید منتظر بررسی دقیق و اعلام نهایی از سوی مراجع قضایی باشیم. ناصر کوهستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عزل مدیر آموزشگاه، یک سرپرست برای اداره مدرسه به صورت قانونی انتخاب شده و مشغول فعالیت است.

16میلیون تومان شهریه دادم که به پسرم فیلم مستهجن نشان بدهند!
روزنامه شرق نیز در گزارشی از مدرسه ای که در آن اتفاقات خلاف اخلاق رخ داده است به نقل از  پدر یکی از دانش‌آموزان نوشت:« آن مدرسه بیش از 150 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول داشته است.   این اتفاق در متوسطه مقطع اول افتاده و هنوز هم جزئیات آن برای ما مشخص نیست. خود من با پسرم صحبت کردم و حتی او را نزد روان‌کاو بردم، برای پسر من آسیب در حد نشان‌دادن فیلم‌های مستهجن و دادن مشروبات الکلی بوده، آقای «ح» با چند تا از دانش‌آموزان اقدام به کشیدن سیگار می‌کرده، اما در بعضی از بچه‌ها گویا این آسیب جدی‌تر بوده، گویا وادار به برقراری رابطه جنسی بین بچه‌ها می‌کرده، ما تصمیم به رسانه‌ای‌کردن این ماجرا گرفتیم تا پشتمان خالی نشود، اما الان ظاهرا افسار از دست ما در رفته و همه می‌گویند کاش آن‌قدر مسئله رسانه‌ای نمی‌شد.   من برای ثبت‌نام پسرم در پایه هشتم حدود 16 میلیون تومان هزینه کرده‌ام. »
 
 
نظارت بر اردوهای دانش آموزی افزایش یابد
به دنبال موضوعی که برای دانش آموزان رخ داد و گفته می شود برخی از اقدامات شنیع در جریان اردوی دانش آموزی رخ داده است کارشناسان تاکید دارند که لازم است تا نظارت بر اردوهای دانش آموزی نیز افزایش پیدا کند.
 
واکنش پوران درخشنده
 
کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند!» گفت: قبل از این که فیلم «هیس!دخترها فریاد نمی‌زنند» را بسازم، قصد داشتم «پسرها گریه نمی‌کنند» را بسازم که شرایط آن مهیا نشد. پوران درخشنده افزود: با توجه به درخواستی که از سوی مخاطبان زیادی داشتم می‌دانستم باید حتما برای این موضوع  کاری انجام دهم، چرا که این مسئله پس از نمایش فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند » از طریق افراد مختلفی که به نحوی مورد تعرض قرار گرفته بودند، بار سنگینی را روی دوش من قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha