سازمان نظام پزشكی اثرات طرح هدفمند كردن یارانه‌ها در حوزه سلامت را طی همایشی كه در اسفند امسال برگزار می‌شود، بررسی می‌كند.

سلامت نیوز :  سازمان نظام پزشكی اثرات طرح هدفمند كردن یارانه‌ها در حوزه سلامت را طی همایشی كه در اسفند امسال برگزار می‌شود، بررسی می‌كند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان نظام پزشكی قصد دارد با برگزاری همایشی در اسفندماه، نظرات كارشناسی و علمی صاحبنظران در خصوص اثرات اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها و طرح تحول اقتصادی در حوزه سلامت كشور را بررسی و گردآوری كند.

علیرضا زالی، معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی با اعلام این خبر، گفت: این سازمان در نظر دارد اسفند امسال همایشی برای فراهم كردن زمینه هم اندیشی كارشناسان خبره حوزه‌های اقتصاد و سلامت، تغییرات بالقوه و بالفعل مؤلفه‌های مهم اقتصادی حوزه سلامت پس از هدفمند كردن یارانه‌ها را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهد.

وی افزود: در این همایش تلاش خواهد شد علاوه بر تبیین موضوعات مختلف اقتصادی سلامت، پیشنهادات و راهكارهای اجرایی جهت استفاده از هدفمند كردن یارانه‌ها به عنوان یك فرصت جدید در حوزه سلامت برای ارتقای كیفیت خدمات بهداشتی و درمانی تهیه و تدوین شود.

به گفته زالی، برخی از موضوعات این همایش كه در پانل‌های مسئله محور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، عبارتند از مدیریت مصارف و صرفه‌جویی در حوزه سلامت، توسعه و تعمیق راهكارهای حمایتی برای فراهم‌سازی پوشش لازم در اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، بررسی چالش‌های فراروی حوزه سلامت در بخش دولتی و غیردولتی با اجرای این قانون به منظور تقلیل عوارض احتمالی آن و نیز پیش‌بینی طراحی‌های لازم برای بهره‌وری مناسب از این طرح بزرگ اقتصادی در جهت بهبود شاخص‌های حوزه سلامت و رفع كاستی‌های اعتباری موجود در این حوزه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha