رییس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: موفقیت در حمایت از کالاهای ایرانی، نیازمند ائتلاف میان تشکل‌های صنفی و تخصصی است و با تشکیل جلسات سه جانبه میان سازمان غذا و دارو، انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و انجمن داروسازان می‌توانیم به گره گشایی از ناهماهنگی‌ها امیدوار باشیم.

مصمم به حمایت از کالای باکیفیت ایرانی هستیم

سلامت نیوز:رییس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: موفقیت در حمایت از کالاهای ایرانی، نیازمند ائتلاف میان تشکل‌های صنفی و تخصصی است و با تشکیل جلسات سه جانبه میان سازمان غذا و دارو، انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی و انجمن داروسازان می‌توانیم به گره گشایی از ناهماهنگی‌ها امیدوار باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حمید خیری  در حاشیه جلسه مشترک انجمن تولید کنندگان محصولات شوینده، آرایشی - بهداشتی و انجمن داروسازان ایران و مدیرکل اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در تشریح این جلسه اظهار داشت: فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی، سهم قابل توجهی از سبد خرید خانواده‌ها را تشکیل می‌دهند و با توجه به کیفیت مناسبی که محصولات داخلی دارند، ضرورت دارد نسبت به معرفی این فرآورده‌ها به مردم، تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

وی با تاکید بر این نکته که مصمم به حمایت از کالای باکیفیت ایرانی هستیم، افزود: دستیابی به این هدف نیازمند بسترسازی مناسب است که این پتانسیل در اختیار یک مرکز واحد قرار ندارد و باید با همکاری و همراهی تشکل‌های متعدد به سوی این هدف گام برداشت.

خیری افزود: انجمن داروسازان ایران، متشکل از داروسازانی است که دغدغه رشد و توسعه علمی و فنی کشور را دارند و حوزه بهداشتی و آرایشی، از آنجایی که در سلامت مردم به شکل روزانه اثرگذار است و حتی مصرف بخشی از این فرآورده‌ها حائز جنبه‌های پیشگیرانه است، مورد توجه انجمن داروسازان بوده است و در این جلسه، به نمایندگی از داروسازان کشور، اعلام آمادگی کردیم که با صنایعی که اصول کیفیت را در تولیدات خودشان لحاظ کنند، همراهی خواهیم کرد.

وی افزود: ساختار انجمن داروسازان ایران به شکلی است که صرفا بر دارو تمرکز ندارد، بلکه به مسئله صنعت و تولید نیز معطوف است.

وی ادامه داد: در این جلسه به این هدف رسیدیم که اگر استراتژی و ارتباط مشترکی بین این سه مرکز وجود داشته باشد می‌توان با ارایه تولیدات ایرانی در ویترین و قفسه داروخانه‌ها، به معرفی درست این دسته از محصولات به مردم، موفق‌تر عمل کنیم.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: محصولات کشور باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، لذا لازم است استراتژی مشخصی در این زمینه تدوین شود تا تولید کنندگان بتوانند در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، ویژگی‌های مورد درخواست مصرف کننده ایرانی را در محصولات تولید داخل پیاده‌سازی کنند و در این مسیر داروسازان، همگام ایشان هستند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران عنوان کرد: فراورده‌های آرایشی و بهداشتی ایرانی در حال حاضر از کیفیت خوبی برخوردار است، اما برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار، باید نسبت به برندسازی، فعالیت هوشمندانه‌تری شکل بگیرد.

به گفته خیری، برندسازی یکی از خلاءهای بسیار جدی در حوزه بهداشتی و آرایشی است که البته نیاز به سرمایه گذاری دارد، ولی آنچه که در این مقطع به آن نیاز داریم، دانش و مهارت تولید و حفظ برند است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از محصولات، کیفیت محصولات داخلی هم تراز محصولات خارجی است و مردم جامعه اگر شناخت پیدا کنند، قطعا استقبال خوبی از این محصولات خواهند داشت. ضمن اینکه از لحاظ قیمت نیز ارزان‌تر از اجناس خارجی به دست مصرف کننده می‌رسد.

خیری در خصوص موانع پیش روی توسعه محصولات داخلی گفت: تولیدکننده ایرانی باید با دنیا در ارتباط و تعامل باشد. دانش فنی و مهارت‌های مختلف نظیر بازاریابی، برندسازی، شنیدن صدای مشتری، مدل‌سازی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و ده‌ها موضوع دیگر را در سطح جهانی هضم کند و به کار بگیرد. ضمن اینکه مواد اولیه برخی کالاها، ناگزیر از خارج کشور تهیه می‌شود که در این خصوص باید از توانایی جوانان دانشمند و با اراده بهره‌برداری کند.

وی افزود: اگر چرخ صنایع بهداشتی و آرایشی بچرخد، قطعا می‌تواند اشتغالزایی خوبی برای کشور ایجاد کند و هم داروسازان و هم تحصیل‌کردگان سایر رشته‌ها مانند شیمی را به خود جذب کند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha