سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلوگیری از سردرگمی بیماران برای مراجعه به پزشکان متعدد را از مزایای طرح پزشک خانواده بیان کرد.
به گزارش مهر، مرضیه وحید دستجردی  افزود: انجام آزمایش های مختلف تخصصی و تشخیصی و مراجعه به پزشک متخصص، مراحل بستری و عمل جراحی به طور کامل با همراهی پزشک خانواده و به صورت الکترونیک انجام می شود.

وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده، اگر پزشکی نسبت به تشخیص بیماری فرد مشکوک بود، می تواند بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع دهد تا تشخیص نهایی در مورد بیماری وی داده شود.

وی اظهار داشت: در این طرح، بیماران متولی و مشاور امین پیدا می کنند که آن مشاور خانواده است.

دستجردی اضافه کرد: پزشک خانواده دیدگاه های پزشکی و درمانی دارد، یعنی در واقع دیدگاه سلامت محور است.

وزیر بهداشت درباره تشکیل پرونده پزشکی به صورت الکترونیکی برای بیمار تصریح کرد: بیمار با تشکیل این پرونده به مراکز درمانی ارجاع داده می شود و در صورت نیاز به جراحی نیز هماهنگی های لازم صورت می گیرد.

دستجردی افزود: با اجرای این طرح، چنانچه پزشکی نسبت به تشخیص بیماری فرد مشکوک بود، می تواند بیمار را به سطوح بالاتر ارجاع دهد تا تشخیص نهایی در مورد بیماری وی داده شود. از این رو، در سیستم پزشک خانواده، بیمار به طور مستقیم به دست یک پزشک حاذق سپرده می شود که تا آخرین لحظه بهبودی همراه بیمار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تمام این مراحل از طریق دفترچه بیمه، با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان انجام می شود و دیگر در این سیستم، مشکلی برای پذیرش و بستری شدن بیمار در اورژانس ها و بیمارستان ها وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha