رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید براینکه امکان تولید واکسن HPV در داخل کشور وجود دارد، گفت: درحال حاضر دانشمندان ایرانی روی این واکسن کار کرده اند و پیشرفت های خوبی حاصل شده است، بنابراین در نقطه صفر نیستیم.

امکان تولید واکسن HPV در داخل کشور وجود دارد

سلامت نیوز:رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید براینکه امکان تولید واکسن HPV در داخل کشور وجود دارد، گفت: درحال حاضر دانشمندان ایرانی روی این واکسن کار کرده اند و پیشرفت های خوبی حاصل شده است، بنابراین در نقطه صفر نیستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا بیگلری درخصوص تولید واکسن HPV، گفت: امکان تولید واکسن HPV در داخل کشور وجود دارد و باید براساس نیازسنجی ها، گروه هایی که در اولویت بیشتری قرار دارند، شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه واکسن HPV گران است و واردات آن هزینه های زیادی را در بر دارد، گفت: با اعلام نتایج نیازسنجی در کشور، اقدام به ساخت و تولید این واکسن در بازه زمانی 3 تا 5 سال خواهیم کرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به این مطلب که تکنولوژی ساخت واکسن ها پیچیده و زمان بر است، تصریح کرد: انستیتو پاستور با عنایت به عددی که براساس نیازسنجی ها اعلام می شود، بر روی تولید واکسن سرمایه گذاری می کند.

وی درخصوص هزینه تولید واکسن HPV گفت: هزینه تولید این واکسن، برعهده انجمنی که این بیماری را پیگیری می کند و وزارت بهداشت است.

 بیگلری درخصوص آثار و برکات تولید واکسن HPV در کشور خاطرنشان کرد: وقتی واکسن ها تولید ملی باشند، نیاز به واردات آنها نیست، بنابراین با تولید هر واکسن، یک قدم به خودکفایی در حوزه تولید واکسن نزدیک تر می شویم و امکان بروز بحران برای تهیه واکسن در سایه اعمال تحریم ها ازبین می رود، چراکه واکسن ها توسط کشورهای محدودی ساخته و بازار محدودی نیز دارند.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: زمانی‌که واکسن تولید داخل باشد، بازار مورد اطمینانی را در اختیار داریم که این امکان را فراهم می کند تا واکسن همیشه در دسترس باشد.

بیگلری با بیان اینکه تولید ملی، بار هزینه ای کمتری را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: زمانی که دانش فنی تولید واکسنی را در اختیار داشته باشیم و یک واکسن به مجموعه واکسن ها، افزوده شود، توانایی تولید واکسن های جدید را نیز کسب خواهیم کرد، چراکه تکنولوژی ساخت اغلب واکسن ها مشترک است و همین موضوع باعث می شود، دانش فنی دانشمندان کشور در زمینه تولید واکسن افزایش پیدا کند، زیرا تولید واکسن یک پروسه ابتکاری نیست، بلکه تولید یک واکسن، زمینه تولید واکسن های بعدی را فراهم می کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید براینکه واکسن HPV از جمله واکسن های گرانی است که از کشورهای دیگر وارد می شود، گفت: چنانچه واکسن HPV در داخل کشور تولید شود، هزینه آن به کمتر از یک سوم قیمت جهانی کاهش خواهد یافت.

بیگلری درخصوص چشم انداز تولید واکسن HPV بیان کرد: درحال حاضر دانشمندان ایرانی روی این واکسن کار کرده اند و پیشرفت های خوبی حاصل شده است، بنابراین در نقطه صفر نیستیم، لذا با جذب منابع و برنامه ریزی های انستیتو پاستور بر روی ساخت این واکسن، پیش بینی می شود، سریع تر از زمانی که درنظر گرفته شده، به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به موقعیت خاص کشور، بعداز تولید واکسن HPV ، بسیاری از کشورهای منطقه، خریدار و مصرف کننده واکسن های ما خواهند بود و این امر به نوبه خود، سود مالی خوبی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha