کارشناس مواد مخدر با اشاره به اینکه توزیع بخشی از آمفتامین‌ها در بازار ایران به صورت «شکلات رژیمی» و بخشی دیگر به صورت «آدامس» در ایران است

سلامت نیوز :کارشناس مواد مخدر با اشاره به اینکه توزیع بخشی از آمفتامین‌ها در بازار ایران به صورت «شکلات رژیمی» و بخشی دیگر به صورت «آدامس» در ایران است گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از خانواده‌ها از توزیع آمفتامین‌ها به صورت «شکلات» و «آدامس» آگاهی ندارند و این درحالیست که «شکلات های آمفتامین» با تبلیغات کاذبی چون «بدون قند» و غیره، در بازار مصرف ایران توزیع شده‌اند و عمدتاً در مهمانی‌های شبانه جوانان همچون «تنقلات» عرضه و مصرف می‌شوند.

شهرام شمشیری نظام در کارگاه‌های آموزشی «آشنایی با مضرات و آسیب های مواد افیونی» که در محل دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی برگزار شده بود، با اشاره به اینکه در تست اعتیاد، مصرف قرص ضد حاملگی، کاربن، آبلیمو و سرکه نتیجه آزمایش را منفی می‌کرد گفت: امروزه انجام آزمایش‌های ده گانه راه فرار را بر اینگونه معتادان سد کرده و مشت معتادان با این آزمایش‌ها باز شده است.

وی پیشگیری نکردن، عدم آموزش و اطلاع رسانی، اراده پائین، دوست ناباب و محیط آلوده را از عوامل عمده اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: مصرف کننده یکبار ماده افیونی شیشه، حداقل پنج سال طول می‌کشد که انسان معتاد را به حال نرمال باز گرداند.

شمشیری نظام با اشاره به اینکه طبق ارزیابی‌ها، 2500 نوع اکستازی در دنیا به اشکال مختلف وجود دارد افزود: از این تعداد، 1800 نوع آن یعنی معادل 72 درصد از مجموع انواع شناسایی شده از این روانگردان ها در ایران وجود دارد و مصرف می‌شود.

شمشیری با اشاره به اینکه داروی اعتیادآور محرک «شیشه» نیز دارای چهار نوع مختلف در دنیاست که با کمال تاسف هر چهار نوع آن نیز در ایران وجود دارد، افزود: یکبار مصرف شیشه برابر با 100 بار مصرف هروئین است.

وی همچنین گفت: با کمال تاسف شاهدیم که قاچاقچیان، سودجویان و گردانندگان شبکه‌های قاچاق اعتیادآورهای صنعتی و روانگردان ها بسیار پرسرعت تر و خلاقانه تر، درحال حرکت و باز کردن مسیر سودجویی خود در کشور هستند.
منبع:خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha