یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 245443

با روزه گرفتن و عدم رسیدن آب به بدن در طول روز، پوست شما در معرض خشک شدن و جوش زدن قرار می‌گیرد. اما با در نظر گرفتن چند نکته به سادگی می‌توان از آسیب‌های پوستی در این ماه جلوگیری کرد.

مراقبت از پوست هنگام روزه‌داری

سلامت نیوز:با روزه گرفتن و عدم رسیدن آب به بدن در طول روز، پوست شما در معرض خشک شدن و جوش زدن قرار می‌گیرد. اما با در نظر گرفتن چند نکته به سادگی می‌توان از آسیب‌های پوستی در این ماه جلوگیری کرد.


مصرف مایعات: به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، در این ماه لازم است تا جایی که می‌توانید مایعات بنوشید. لازم است حجم مایعات موجود در بدن در طول روز بالا باشد. سعی کنید در فاصله افطار تا سحر روزانه  2 لیتر مایعات بنوشید. در غیر این صورت پوستتان خشک و تیره می‌شود. انواع آب میوه‌های طبیعی و دمنوش‌ها نیز بسیار مفیدند.


مرطوب کردن پوست: با در نظر گرفتن این نکته که بدن شما در طول روز آب دریافت نمی‌کند و بویژه با قرار داشتن در فصل‌های گرمتر سال، لازم است پوستتان را مرتب مرطوب کنید. حداقل دو بار در طول روز از کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان استفاده کنید. سعی کنید قبل از خواب نیز دوش بگیرید و از کرم‌های مرطوب‌کننده پس از استحمام نیز استفاده کنید. همچنین باید دقت کرد کرم ضد آفتابتان چرب نباشد. علاوه بر این می‌توانید مقداری گلاب را با آب مخلوط کرده و به‌صورت اسپری همراه خود داشته باشید تا در طول روز از آن استفاده کنید.

پرهیز از آرایش سنگین: در این ماه لازم است از انجام آرایش‌های سنگین و استفاده از انواع کرم پودرها و کانسیلر‌های سنگین بپرهیزید. تلفیق کم بودن آب بدن، گرما و مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی بسیار برای پوست مضر است و احتمال جوش زدن و سایر آسیب‌های پوستی را بشدت افزایش می‌دهد. به جای آرایش سنگین تنها از لوازم آرایشی سبک و حاوی مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.


تغذیه صحیح: فراموش نکنید که مواد غذایی مهم را در سفره افطار و سحری داشته باشید. پوست شما به انواع ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد. لازم است مقدار زیادی سبزیجات بویژه هویج، بروکلی، کاهو و اسفناج در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد. همچنین انواع مغز‌ها و میوه‌ها مانند
 توت فرنگی را به طور روزانه مصرف کنید. این مواد آنتی اکسیدان مورد نیاز پوست را تأمین می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha