فلاحت پیشه: مثلا وزارت آموزش و پرورش، بانك‌ها و حتى برخى از سازمان‌هاى خصوصى وعده ساخت و ساز در این مناطق را داده بودند اما هیچ كدام اجرایى نشد.

اعلام جرم علیه وعده دهندگان به زلزله زدگان

سلامت نیوز: فلاحت پیشه: مثلا وزارت آموزش و پرورش، بانك‌ها و حتى برخى از سازمان‌هاى خصوصى وعده ساخت و ساز در این مناطق را داده بودند اما هیچ كدام اجرایى نشد.

به گزارش سلامت نیوز، رویداد 24 نوشت: حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شوراى اسلامى، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده، گفت: حقیقتا موضوعى كه وجود دارد این است كه مسئله مردم زلزله‌زده كرمانشاه رو به فراموشى است و بسیارى از مشكلات در این منطقه كماكان وجود دارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: مشكل اول عدم امهال وام‌هاى مردم زلزله زده است كه یك ظلم آشكار به مردم است. مردم این منطقه پس از زلزله همچنان با مشكلات مالى مواجه هستند و طبق قانون وام‌هاى آنها تا دوسال باید امهال شود. مسئولانى كه به منطقه آمدند نیز این موضوع را اعلام كردند. اما پس از سال نو به یكباره بانک‌ها اعلام كردند مردم باید اقساط وام‌هایشان را پرداخت كنند، اكنون نیز مردم با ٦الى ٧قسط عقب افتاده كه باید پرداخت كنند مواجه هستند. بانك‌ها تمامى اقساط عقب مانده به همراه جریمه را از مردم می‌خواهند و حتى ضامن‌هاى آنها را به بانک احضار كرده‌اند.

عضوكمیسیون امنیت ملى تصریح كرد: قرار بود كه به خانه‌هاى خراب شده در شهر و روستا وام بازسازى و ده ملیون تومان وام بلاعوض تعلق بگیرد. كارشكنى‌هاى بسیارى از سوى بنیاد مسكن صورت گرفت. به طور مثال در منطقه اسلام آباد غرب و دالاهو برخى از مدیران از مردم پول میگرفتند تا كارشان را راه بیندازند و تبانى‌هاى بسیارى از مصالح ساختمانى تا پیمانكاران شكل گرفته است. مردم مناطق زلزله زده تمام دارایى‌هایشان زیر آوار مانده است و اكنون نیز با كارشكنى‌هاى بنیاد مسكن مردم در این فصل سال با مار و عقرب و بسیارى از مشكلات دیگر مواجه هستند.

فلاحت پیشه تصریح كرد: مثلا وزارت آموزش و پرورش، بانك‌ها و حتى برخى از سازمان‌هاى خصوصى وعده ساخت و ساز در این مناطق را داده بودند اما هیچ كدام اجرایى نشد. حتى یك بیمارستان در منطقه اسلام آبادغرب توسط وزیر بهداشت كلنگ زنى شد اما تاكنون هیچ كارى صورت نگرفته است، این رفتارها طبیعتا ضربه زننده به اعتمادعمومى مردم است و من به شخصه به عنوان نماینده مردم در این خصوص اعلام جرم خواهم كرد.

این نماینده ادامه داد: موضوع بعدى، بحث كمك‌هاى مختلفى است كه براى مردم آمده است كه قرار بود یك اطلاعات و برآورد دقیقى از كمك‌هاى رسیده به این منطقه را اعلام كنند و با توجه به عدم توجه به این موضوع نشان می‌دهد كه سوءاستفاده‌هایى در این مسیرشده است. مجمع نمایندگان استان قرار است بعد از ماه رمضان قرار است جلسه‌اى را برگزار كنند تا وعده هاى داده شده براى مناطق زلزله زده را برآورد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha