چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 245493

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از اجرای برنامه اقدام جهانی برای فعالیت جسمی خبر داد.

کم تحرکی در یک پنجم بزرگسالانِ جهان

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) از اجرای برنامه اقدام جهانی برای فعالیت جسمی خبر داد.
به گزارش ایسنا، "تدروس آدهانوم قبریسوس"، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت: داشتن تحرک و فعالیت بدنی برای سلامتی حیاتی است. اما در جهان مدرن این موضوع چالشی‌تر شده است زیرا جوامع و شهرهای ما به شکل درست طراحی نشده‌اند. اکنون به رهبرانی در تمامی سطوح نیاز داریم تا به افراد کمک کنند گام‌های سالم‌تری بردارند.
در سراسر جهان، یک پنجم از بزرگسالان و چهار پنج از نوجوانان ۱۱ تا ۱۷ ساله به اندازه کافی فعالیت فیزیکی انجام نمی‌دهند. همچنین دختران، زنان، حاشیه‌نشینان، کهنسالان، افراد فقیر و افراد دارای معلولیت و مبتلایان به بیماری‌های مزمن از فرصت کمتری برای داشتن فعالیت جسمی برخوردار هستند.
انجام مرتب حرکات ورزشی در پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر از قبیل بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، سرطان پستان و روده نکته کلیدی است. بیماری‌های غیر واگیر عامل ۷۱ درصد از تمامی موارد مرگ و میرها در سطح جهان از جمله فوت ۱۵ میلیون فرد ۳۰ تا ۷۰ ساله در سال است.
این برنامه اقدام جهانی به کشورها نشان می‌دهد چگونه می‌توانند بی‌تحرکی در بزرگسالان و نوجوانان را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند. در این برنامه، مجموعه‌ای از سیاست‌ها ترکیب شده‌اند که هدف آن‌ها ایجاد جوامعی فعال‌تر از طریق بهبود محیط زیست و فرصت‌هایی برای تمامی افراد است تا بتوانند پیاده‌روی، ورزش و دوچرخه‌سواری کنند.
به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین اظهار داشت: برای اینکه فعالیت جسمی داشته باشیم نیاز نیست به صورت حرفه‌ای ورزش کنیم. استفاده از پله به جای آسانسور یا خرید کردن با دوچرخه یا پیاده به جای استفاده از خودروی سواری قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha