سلامت نیوز :اولین نشست روسای دانشگاه ها و دانشكده های برتر پزشكی كشورهای اسلامی به منظور دستیابی به توافق اولیه برای ایجاد شبكه دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.
دكتر قاضی خوانساری مدیر روابط بین الملل و امور سمینارها ی دانشگاه علوم پزشكی تهران با اعلام این خبر درخصوص برگزاری اولین نشست روسای دانشگاه ها و دانشكده های كشورهای اسلامی گفت: این نشست 30 بهمن تا 1 اسفند 1389 با حضور دكتر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت، روسای دانشگاه ها و دانشكده های كشورهای افغانستان، پاكستان، تركیه، سوریه،مالزی، روسای دانشگاه های علوم پزشكی شهید بهشتی، مشهد، تبریز، شیراز، اصفهان و مسئولین آموزشی آنها در سالن اجلاس سازمان مركزی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این نشست را بحث و تبادل نظر در مورد پیش نویس ایجاد شبكه دانشگاهی در دانشگاه ها و دانشكده های پزشكی كشورهای اسلامی عنوان كرد و افزود: پیرو نشست روسای دانشكده های پزشكی كشورهای اسلامی در تاریخ 8 خرداد 1386 در جزیره كیش، یكی از تصمیمات این نشست توسعه شبكه دانشگاهی در كشورهای اسلامی بود كه در همین راستا معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیش نویسی به آیسسكو ارسال نمود و پس از موافقت قرار شد بعنوان یك طرح در دانشگاه ها به اجرا درآید.
وی در ادامه گفت: شش ماه پیش دانشگاه علوم پزشكی تهران بعنوان میزبان این نشست تعیین شد و دانشگاه طی جلسات متعدد با معاونین آموزشی وپژوهشی دانشگاه های داخل كشور و نماینده آیسسكو پیش نویس طرح ایجاد شبكه دانشگاهی را مورد نقد و بررسی قرار داد و بر این اساس از 9 كشور اسلامی دعوت بعمل آمد تا در این نشست شركت نمایند كه از این میان 5 كشور با برگزاری این نشست موافقت نمودند.
دكتر قاضی خوانساری دستور كار این نشست را بررسی  پیش نویس طرح ایجاد شبكه دانشگاهی عنوان كرد و افزود: در این پیش نویس راه كارها و نحوه همكاریها در ایجاد این شبكه مورد بررسی قرار خواهد گرفت كه مهمترین آنها ایجاد دبیرخانه تبادل اطلاعات، توسعه همكاری و تبادل علمی در آموزش و پژوهش و خدمات بهداشتی درمانی مجازی است.
وی یكی دیگر از موضوعات ذكر شده در این پیش نویس را توسعه همكاری میان اعضای آكادمیك، دانشمندان و پژوهشگران در این شبكه دانشگاهی عنوان كرد.
گفتنی است، مراسم افتتاحیه اولین نشست روسای دانشگاه ها و دانشكده های برتر پزشكی كشورهای اسلامی با سخنرانی دكتر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر نیكنام قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، دكتر صدری نماینده آیسیسكو در ایران و دكتر محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت آغاز و سپس هریك از روسای دانشگاهها و دانشكده ها به معرفی مراكز خود خواهند پرداخت. همچنین در بعد از ظهر شنبه 30 بهمن مدعوین از مركز رشد فرآورده های دارویی بازدید خواهند کرد.
 لازم به ذكر است مراسم اختتامیه اولین نشست روسای دانشگاه ها و دانشكده های برتر پزشكی كشورهای اسلامی با حضور دكتر وحید دستجردی وزیر بهداشت برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha