مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: به پیروی از دستور دولت به همه دستگاه های اجرایی، مقرر شد 30 درصد از انتصاب های سازمان تامین اجتماعی به بانوان و جوانان اختصاص یابد.

سهم بانوان و جوانان از انتصاب های تامین اجتماعی، 30 درصد شد

سلامت نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: به پیروی از دستور دولت به همه دستگاه های اجرایی، مقرر شد 30 درصد از انتصاب های سازمان تامین اجتماعی به بانوان و جوانان اختصاص یابد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،ناهید حیدری امروز اختصاص 30 درصد پست های مدیریتی به بانوان و جوانان را «فرصتی تاریخی» توصیف کرد و افزود: باید بستر مساوی برای ارتقای شغلی بانوان و مردان ایجاد شود، تفکرمان را تغییر دهیم و این نگاه را در انتصاب ها نیز داشته باشیم.
وی یادآوری کرد 45 درصد کارکنان مرکز تامین اجتماعی غرب تهران را بانوان تشکیل می دهند.


مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ ادامه داد: اکنون چند نفر از بانوان سختکوش به عنوان معاونان شعب تامین اجتماعی منصوب شده اند، بین روسای شعب نیز بانوان فعالیت جدی دارند و همچنین در سطح ستادی از ظرفیت بانوان نهایت استفاده می شود.
حیدری ادامه داد: در میان بیمه شدگان تامین اجتماعی، نسبت مردان بیشتر از بانوان است؛ زیرا اشتغال مردان بیشتر از بانوان وجود دارد.
بر اساس آخرین آمارهای سازمان تامین اجتماعی، سهم زنان از جامعه زیر پوشش این سازمان رو به افزایش است؛ به طوری که درصد زنان بیمه شده از ١٢ درصد در سال 1385 به ١٩ درصد در سال 1395 رسید.


سازمان تامین اجتماعی 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی را به 42 میلیون بیمه شده، مستمری بگیر و بازنشسته ارائه می کند.
سه میلیون و 600 هزار بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ قرار دارند که 295 هزار نفر از آنان بازنشسته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha