جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 245545

فکر می کنید برای کاهش وزن باید از دارو استفاده کنید؟ هفت خطر استفاده از داروهای لاغری را برای شما خواهیم گفت تا بدانید پا در چه راهی می گذارید. این دلایل تقریبا در بین تمام این داروها مشترک است.

داروهای لاغری چه خطراتی دارند؟

سلامت نیوز:  فکر می کنید برای کاهش وزن باید از دارو استفاده کنید؟ هفت خطر استفاده از داروهای لاغری را برای شما خواهیم گفت تا بدانید پا در چه راهی می گذارید. این دلایل تقریبا در بین تمام این داروها مشترک است.


هیچ تضمینی وجود ندارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، داروهای رژیمی قبل از فروش عمومی نیازی به گرفتن تایید از مرکز غذا و دارو ( FDA ) ندارند.

برای همین بسیاری از کمپانی های تولید کننده این داروها راه را برای محبوب شدن هموار می بینند و موادی ناسالم در داروها استفاده می کنند. عوارض این داروها تا به ( FDA ) گزارش داده نشود نا مشخص است.


داروهای لاغری ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را بالا می برند

مواد تشکیل دهنده بسیاری از داروهای رژیمی حاوی مواردی است که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را بالا می برند.

در اغلب موارد این داروهای محرک به صورت نسخه و در بازار ممنوع هستند، اما تولید کنندگان راه این مواد را با به کار بردنشان در داروهای رژیمی دوباره به بازار باز می کنند.


ممکن است معتادشان شوید

داروهای رژیمی اغلب حاوی آمفتامین، داروهای ضد اضطراب و داروهای ضد افسردگی هستند. این ترکیب نه تنها بسیار خطرناک است، بلکه این داروها بسیار اعتیاد آور هستند.


ممکن است چندین عارضه جانبی را با هم تجربه کنید

برخی داروهای رژیمی حاوی مسدود کننده های چربی هستند که جذب مواد مغذی را کاهش می دهد و باعث ناراحتی معده می شود. دیگر عوارض جانبی گزارش شده حاصل از استفاده ی داروهای رژیمی شامل یبوست، سردرد و بهم خوردن خلق و خو می شود.


برچسب های پر از ادعاهای دروغی داروهای لاغری

هر ادعایی که روی بسته های داروهای رژیمی نوشته شده است را باور نکنید. در گزارشی که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا داده شد، 127 داروی کاهش و افزایش وزن مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص روی بسته بیشتر این محصولات ادعاهای دروغین مطرح شده بود.


این داروها بی اثر هستند

بسیاری از داروهای لاغری ترکیبی ساده از کافئین و دیورتیک ها هستند، که باعث از دست دادن آب می شود.

شاید با استفاده از این نوع داروها طی چند روز اول ببینید که عقربه های ترازو رو به پایین می روند اما این فقط وزن آبی است که بدن از دست می دهد و دوباره باز خواهد گشت.

علاوه بر این، از دست دادن شدید آب بدن و کم آب شدن آن عوارضی نیز برای فرد در پی خواهد داشت.


عادات خود را عوض نمی کنید

کاهش وزن بلند مدت نیازمند تغییر در عادات غذا خوردن و ورزش است تا سبک زندگی سالم را پایه ریزی کند.

خوردن یک قرص و انتظار برای حل تمام مشکلات راه درستی نیست و هیچ مفهومی از تاثیر ورزش و درست غذا خوردن را برای شما به همراه نخواهد داشت.
اگر فکر می کنید که قرص می تواند همه کارها را انجام دهد دیگر به اطلاعات تغذیه ای غذاها دقت نخواهید کرد، مواظب غذایی که می خورید نخواهید بود، و قید ورزش را هم می زنید.

حتی اگر این داروها تاثیر گذار هم باشند نمی توانید تا ابد از آنها استفاده کنید و به محض کنار گذاشتنشان روز از نو روزی از نو!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha