سلامت نیوز : رییس بیمارستان تخصصی كودكان مفید تهران از ایجاد و راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان ویژه كودكان سرطانی در این بیمارستان خبرداد.
 
به گزارش  ایرنا، دكترمحسن روز رخ، در حاشیه همایش خیرین سلامت كشور به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت:بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان مفید ویژه كودكان سرطانی طبق دستور رییس جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایجاد می شود.
او گفت: پیوند مغز استخوان، مخصوص كودكان سرطانی است كه براساس اهداف و ضرورت، حتما باید دراین بیمارستان ایجاد و راه اندازی شود.
وی در این همایش كه با حضور سید رضا نیری، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و دبیركل مجمع خیرین سلامت كشور برگزار شد، اعتبارات تخصیصی مورد نیاز در این زمینه را 10 میلیارد ریال ذكر كرد و افزود: از این میزان تاكنون دو میلیارد ریال آن تامین و پرداخت شده است.
روز رخ، كمبود فضای فیزیكی و تامین نشدن هزینه های مورد نیاز را از جمله علت كندی پیشرفت عملیات اجرایی این بخش ذكر كرد و خواستار كمك خیرین در تسریع احداث این بخش شد.
روزرخ، اعلام شمار واقعی كودكان مبتلا به سرطان را دشوار دانست اما گفت: به طور تخمینی تعداد كودكان سرطانی در ایران حدود 300تا 400 نفر است.
درحال حاضر علاوه بر بیمارستان تخصصی كودكان مفید تهران؛ بخش بهداشت و درمان كودكان در بیمارستان های مركز طبی كودكان، آرش و حضرت علی اصغر(ع) پایتخت فعال است.
رییس بیمارستان كودكان مفید، ایجاد و گسترش بخش عمومی اطفال، توسعه، گسترش و نوسازی بخش اورژانس اطفال را از دیگر اهداف این بیمارستان ذكر كرد كه به گفته او اعتبارات و هزینه مورد نیاز آن باید تامین و پرداخت شود.
روز رخ، عدم تامین و پرداخت اعتبارات مورد نیاز بیمارستان مفید در بخش های مختلف را ازجمله مشكلات عمده و اساسی بیمارستان متبوع خود برشمرد.
رییس بیمارستان مفید، همچنین، بر ضرورت توسعه بخش عمومی و اورژانس بیمارستان مفید به منظور تحقق اهداف حفظ و رشد جایگاه علمی و پزشكی در منطقه خاورمیانه تاكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha