طبق نتایج یک تحقیق جدید، داشتن یک برنامه زمان بندی مناسب برای خواب می تواند به پیشگیری از دمانس (زوال عقل) و مرگ زودهنگام کمک کند.

کاهش ریسک زوال عقل با داشتن خواب مناسب

سلامت نیوز:طبق نتایج یک تحقیق جدید، داشتن یک برنامه زمان بندی مناسب برای خواب می تواند به پیشگیری از دمانس (زوال عقل) و مرگ زودهنگام کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، این تحقیق با مطالعه افراد بزرگسال ژاپنی ۶۰ سال به بالا انجام شد. از بین ۱۵۱۷ شرکت کننده ای که به مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند، ۲۹۴ نفر مبتلا به زوال عقل شده و ۲۸۲ نفر فوت کردند.

محققان دریافتند نرخ ابتلا به زوال عقل در رابطه با سن و جنسیت و نرخ مرگ و میر به هر علتی در افرادی که طول مدت خواب روزانه شان کمتر از ۵ ساعت و بیشتر از ۱۰ ساعت بود به مراتب بیشتر از افرادی بود که طول مدت خواب روزانه شان بین ۵ تا ۹ ساعت بود.

با این حال شرکت کنندگان دارای طول مدت خواب کوتاه تر که دارای فعالیت فیزیکی بالایی بودند در معرض ریسک بیشتر زوال عقل و مرگ قرار نداشتند.

محققان تاکید می کنند با در نظر گرفتن تاثیرات سودمند فعالیت فیزیکی بر ریسک اختلال خواب، یافته ها نشان می دهد نه تنها حفظ طول مدت مناسب خواب، بلکه اصلاح رفتارهای سبک زندگی مرتبط با خواب هم شیوه مناسبی برای پیشگیری از زوال عقل و مرگ زودهنگام در افراد بزرگسال مسن خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha