شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 245580

محققان دانشگاه «لوا» آمریکا دریافتند احتمال ابتلای کودکان مبتلا به اوتیسم به آلرژی در مقایسه با سایر کودکان بیشتر است.

شیوع آلرژی در کودکان اوتیستیک

سلامت نیوز: محققان دانشگاه «لوا» آمریکا دریافتند احتمال ابتلای کودکان مبتلا به اوتیسم به آلرژی در مقایسه با سایر کودکان بیشتر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به اوتیسم و آلرژی در حدود 200 هزار کودک 3 تا 17 ساله آمریکایی از طریق مصاحبه با والدین یا قیم آن ها در سال های 1997 تا 2016 میلادی گردآوری شده است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،بر اساس این تحقیقات میزان ابتلای کودکان اوتیسمی به آلرژی غذایی 11 درصد، آلرژی تنفسی 19 درصد و آلرژی پوستی 17 درصد است. در حالی که میزان ابتلا به این نوع آلرژی ها در سایر کودکان به ترتیب 4، 12 و 10 درصد است.
پس از کنترل مجدد اطلاعات و احتساب عوامل دیگر از جمله آموزش، درآمد و مکان زندگی به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای یک کودک اوتیسمی به آلرژی غذایی بیش از دو برابر یک کودک سالم است. همچنین احتمال ابتلای این کودکان به آلرژی تنفسی 28 درصد بیشتر از سایرین و احتمال ابتلای آن ها به آلرژی پوستی 50 درصد بالاتر از سایرین است.


همچنین بر اساس این تحقیقات، انواع آلرژی می توانند در بروز رفتارهای چالشی از جمله تحریک پذیری و تغییر خلق مبتلایان به اوتیسم موثر باشند.
این تحقیقات صرفا برای شناسایی وجود رابطه بین اوتیسم و آلرژی انجام گرفته است و هدف آن کشف روابط علی و معلولی بین این دو عارضه نبوده است. به همین علت برای کشف این روابط باید تحقیقات بیشتری انجام پذیرد.


اوتیسم یک اختلال عصبی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت های زیادی را به او آموخت.


گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha