چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 24559
سلامت نیوز :مدیر گروه علوم دارویی فرهنگستان علوم پزشكی كشور گفت: توانایی و امكانات لازم برای تولید هر دارویی را در كشور داریم.
 
عباس شفیعی در عین حال افزود: البته تولید بسیاری از داروها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.
وی گفت: اگر قرار باشد برای تولید یك داروی جدید، 10 تركیب را از خارج وارد كنیم، اقتصادی تر این است كه داروی تولید شده را با قیمت كمتر از خارج وارد كنیم.
مدیر گروه علوم دارویی فرهنگستان علوم پزشكی كشور تصریح كرد: تولید این دارو زمانی مقرون به صرفه خواهد بود كه هشت مورد از این 10 تركیب مورد نیاز در داخل كشور تولید ‌شود.
وی تولید داروهای با كیفیت ، جدید و افزایش همكاری صنایع دارویی با دانشگاه‌ها را از جمله نتایج ایجاد فضای رقابتی در كشور عنوان كرد.
شفیعی 95 درصد داروهای داخلی را با كیفیت ارزیابی و در خصوص استفاده از داروهای خارجی غیرمجاز كه برخی از آنها هیچ دارو و ماده موثری ندارند، هشدار داد.
وی افزود: اكنون به دلیل غیرمجاز بودن بعضی از داروها، با قیمت بالا به مردم فروخته می‌شوند كه پس از آزمایش مشخص می‌شود، هیچ ماده موثر و دارویی ندارد و توجه به این موضوع درباره بیماران خاص، فوق العاده مهم و حیاتی است.
به گفته رییس پیشین دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران، هم اكنون 64 عضو هیات علمی در دانشكده داروسازی مشغول به كار هستند و با توجه به اینكه بر خلاف سایر دانشكده‌های علوم پزشكی، دغدغه مسئولیتهای بالینی ندارند، صرفا در جهت امور آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌كنند.
وی افزود: از این رو، دانشكده داروسازی در مقایسه با سایر دانشكده‌های دانشگاه جایگاه مناسبی در امر پژوهشی دارد.
مدیر گروه علوم دارویی فرهنگستان علوم پزشكی كشور همچنین اضافه كرد: باید هزینه هایی را كه از طریق بورسیه به دانشجویان داده می شود تا در كشورهای دیگر تحصیل كنند، در داخل كشور خرج و تجهیزات دانشگاهها را تكمیل كنیم.
وی اظهار داشت: با این اقدام می توانیم از خروج دانشجویان با استعداد از كشور جلوگیری كنیم چرا كه دانشجویان با استعداد می توانند با همكاری یكدیگر، كشور را حتی به رتبه یك در سطح جهان برسانند.
شفیعی به تصویب قانون بودجه اختصاصی پژوهشی برای دانشجویان در مجلس شورای اسلامی اشاره كرد كه بر اساس آن، دانشجویان می توانند در هر زمینه ای كه علاقمند هستند، تحقیقات خود را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha