خرداد خبر تلخ کودک‌آزاری در خمینی شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبر اولیه حاکی از این بود كه مردی به دختر پنج‌ساله افغان که برای خرید نان از خانه بیرون رفته‌ بود، تجاوز کرده است. پس از واکنش‌های مختلف در برخی از رسانه‌ها شاهد تکذیب و تایید برخی از مسئولان بودیم.

واکنش‌ها به نامه نماینده خمینی‌شهر: نمک بر زخم مردم پاشیدید!

سلامت نیوز:11خرداد خبر تلخ کودک‌آزاری در خمینی شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبر اولیه حاکی از این بود كه مردی به دختر پنج‌ساله افغان که برای خرید نان از خانه بیرون رفته‌ بود، تجاوز کرده است. پس از واکنش‌های مختلف در برخی از رسانه‌ها شاهد تکذیب و تایید برخی از مسئولان بودیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،در حالی که رضا جعفری، رییس اورژانس اجتماعی کشور این خبر را تایید کرد، برخی از مسئولان این شهر خبر را کذب و غیر واقعی خواندند تا جایی که سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی شهر با ارسال نامه‌ای به دکتر بندپی، رییس سازمان بهزیستی کشور، خواستار برکناری رییس اورژانس اجتماعی کشور شد. وی در توجیه این کار تایید کودک آزاری و منتشر شدن این خبر در شبکه‌های مجازی، آن را توطئه شبکه‌های معاند نظام خوانده است.

روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟

این اتفاق تلخ و آزاردهنده صبح روز10 خرداد رخ داد. برادرم به خانه جدید نقل مکان کرده بودند و فقط چند تکه خرده اثاث باقی مانده بود. پدر بهاره می‌رود تا خانه را تمیز کند و تحویل صاحبخانه بدهد که بهاره بهانه‌گیری می‌کند که همراه پدرش برود و ای کاش نمی‌رفت. کار برادرم در خانه زمان می‌برد و بهاره بدون اینکه چیزی به پدرش بگوید به سوی خانه جدید برمی‌گردد.

فاصله میان دو خانه دور نیست اما در همین میان مرد جوانی بهاره را بغل می‌کند، چشم‌ها و دهانش را می‌بندد و به خانه مخروبه‌ای در همان نزدیکی می‌برد. یکی از زن‌های همسایه این اتفاق را می‌بیند و وقتی نزدیک می‌شود، مرد جوان با حالتی مضطرب از خرابه بیرون می‌زند و سوار بر موتور سیکلت فرار می‌کند. زن همسایه بهاره را که بیهوش بوده، می‌آورد و تحویل زن برادرم می‌دهد.

آیا شناختی از جوانی که این بلا را سر بهاره آورده، دارید؟

زن همسایه روز اول گفت آن مرد را می‌شناسد و حتی اسم او را می‌دانست و می‌گفت پسر فلانی است ولی روز بعد زد زیر همه چیز و ادعا کرد کسی را نمی‌شناسد. ما به مسئولان بهزیستی و حتی پلیس گفته‌ایم باید به این مساله رسیدگی کنند و این مرد متجاوز را محاکمه کنند ؛ وگرنه ما کاری را که بدانیم درست است، انجام خواهیم داد. فعلا پیگیر هستیم، ببینیم چه می‌شود» اما مساله‌ای که عمو، پدر و مادر بهاره از آن رنج می‌برند و از ما می‌خواهند در گزارش مان به آن بپردازیم، این است که پلیس و دستگاه قضایی هیچ تفاوتی بین این پرونده و پرونده‌های دیگر قائل نشوند و این مساله که می‌گویند این‌ها مهاجر و افغان هستند، آن‌ها را به شدت آزار می‌دهد.

انتظارتان از مسئولان چیست؟

ما افغانستانی باشیم یا ایرانی، چیزی از ظلمی که به این کودک شده، کم می‌کند؟ ما همه بشر هستیم یعنی اشرف مخلوقات. خانواده ما قربانی چنین جنایتی شده‌ و بعضی‌ها به جای اینکه به ما کمک کنند، تلاش می‌کنند روی این اتفاق سرپوش بگذارند. چشم انتظار این هستیم که آن فرد را پیدا کنند؛ اما اگر صبرمان لبریز شد، هر کاری از دست‌مان بر بیاید می‌کنیم. ایران یک کشور اسلامی و شیعه است. این اتفاقات برای ایران عیب است.

نامه پدر آتنا به خانواده بهاره

بهنام اصلانی ،پدر «آتنا» که سال گذشته دخترش قربانی نقشه سیاه مرد پارس‌آبادی قرار گرفته و به قتل رسیده بود، خطاب به خانواده بهاره نوشت:

به نام یکتای بی همتا

در چند روز گذشته بود که خبر ناراحت کننده تجاوز به دختر عزیزتان بهاره را شنیدم. پدر و مادر بهاره، خواهر و برادر عزیزم من، این درد بی پایان را چشیده‌ام و به این آگاه هستم که اکنون شما در چه وضعیتی هستید. خدا را گواه می‌گیرم که به همان اندازه که برای وداع تلخ دخترم، آتنا تحت تاثیر قرار گرفتم، ماجرای پیش آمده برای بهاره نیز مرا متاثر کرد.

می‌خواهم بدانید ملت شریف ایران همان‌قدر که به خاطر آتنای من تلخی و درد چشیدند، برای بهاره شما نیز ناراحتند، اما در این میان تفاوت مهمی وجود دارد، آتنا میان خاک آرام گرفت و نبود تا نظاره‌گر سرانجام قاتل شیطان‌صفتش باشد اما خوشبختانه بهاره شما زنده است و شانس این را دارد تا فرجام آن فرد کثیف را ببیند، بنابراین امیدوارم تا این آرزو به دل شما و او نماند.

و جمله آخر اینکه من به عنوان پدر آتنای ایران، به شما می‌گویم که در کنار شما ملتی ایستاده است که نگاه‌شان جدای از مرزها، نژادها و فرهنگ هاست، شما در ایران تنها نیستید..

با عامل آزار دختر بچه افغانستانی برخورد می‌شود

مهدی سلیمانی، مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان، ضمن ابراز تاسف از این اتفاق غم‌انگیز گفته است که با توجه به تاکیدات دادستان در چارچوب قوانین و مقررات و بدون هیچ‌گونه مسامحه و با سرعت به این پرونده تجاوز رسیدگی خواهد شد و تابعیت و ملیت متهم تاثیری در رسیدگی به پرونده ندارد.

وی در خصوص پرونده تجاوز به کودک پنج ساله افغانستانی اظهار کرده است که پس از وصول گزارش مبنی بر کودک آزاری دختر پنج ساله افغانستانی، از سوی فرمانداری شهرستان، مقامات قضایی، نیروی انتظامی و بهزیستی مورد پیگیری قرار گرفته و با تلاش کادر بیمارستان با تکمیل روند درمانی، بهار ه کوچولو پس از مداوا از بیمارستان ترخیص و تحویل خانواده خود شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان، مرجع تشخیص کودک آزاری و نوع آن را در صلاحیت پزشکی قانونی و قاضی پرونده اعلام و تاکید کرد: تا پیش از تکمیل تحقیقات توسط ضابطان قضایی هرگونه اظهار نظر در این خصوص فاقد اعتبار است و شاهد عینی تنها یک نفر را به عنوان کودک آزار مشاهده کرده و ادعای صورت‌گرفته در این زمینه صحت ندارد. تحقیقات با حفظ حرمت خانواده و همچنین خدشه دار نشدن روند شناسایی متهم با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به حضور بالغ بر 170 هزار نفر تبعه افغانستانی دارای مدرک قانونی اقامت در استان اصفهان گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، حفظ کرامت این مهاجران و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی، قضایی و انتظامی به درخواست های آنان بدون توجه به مدرک اقامتی آنان است.

تعیین بازپرس ویژه در پرونده کودک‌آزاری دختر افغانستانی

احمد خسروی وفا، مدیرکل دادگستری استان اصفهان نیز پیرامون پرونده دختر بچه افغانستانی گفت: دستگاه قضایی بازپرس ویژه‌ای را مامور رسیدگی به پرونده کودک‌آزاری دختر افغانستانی در شهرستان خمینی‌شهر کرده است. از تمام ظرفیت‌های نیروی انتظامی و امنیتی استان اصفهان برای شناسایی متهم استفاده خواهد شد.

تمام شایعاتی را که مطرح شده تکذیب می‌کنیم و دادگستری استان هیچ‌کدام از آن‌ها را تایید نمی‌کند. درحال حاضر برای رسیدگی به این پرونده، بازپرس ویژه تعیین شده و از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا به امید خدا نتیجه پرونده مشخص شود. در حال حاضر پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و نیروی انتظامی ورود پیدا کرده و در حال رسیدگی است.

واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به درخواست نماینده خمینی ‌ شهر

اما در حمایت از بهاره کوچولو، عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی خطاب به سید محمد جوادابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر چنین گفت:« مهم نیست متجاوزان به انسانیت چند نفر بودند، تجاوزشونده‌ و متجاوز اهل کجا بودند، مهم این است تجاوز به انسانیت در کشوری رخ داده که من و شما در آن مسئولیم و در آن داعیه‌ دینداری داریم. بی‌شک من و شما باید پیگیر باشیم تا حق هیچ انسانی ولو غیرایرانی تضییع نشود. همچنین محمدجواد حق‌شناس، عضو شواری شهر تهران در واکنش به نامه درخواست عزل رییس اورژانس اجتماعی کشور از سوی نماینده خمینی‌شهر در توییتر خود نوشت:« در انتظار پاسخی محکم و درخور از سوی دکتر محسن بندچی، رییس سازمان بهزیستی کشور در دفاع از همکار وظیفه‌شناس خود و تنویر فکر نماینده بی‌اطلاع نسبت به حوزه انتخابیه و وظیفه نمایندگی خواهم ماند».

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در واکنش به درخواست محمدجواد ابطحی چنین نوشته است:« از نامه همکارم آقای ابطحی به رییس سازمان بهزیستی متعجب شدم. برای اطلاع از صحت چنین نامه‌ای با ایشان تماس تلفنی گرفتم که پاسخ ندادند؛ سپس آقای ابطحی با بنده تماس گرفت و ضمن تایید انتساب نامه به خود با شدت و حدت از مضمون آن دفاع کرد».رامبد جوان هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«چه خبره توی این مملکت؟؟؟؟؟ سلام به همتون. آرزوى سلامتى و آرامش براى هممون مى كنم. چه خبره تو این مملكت؟؟؟؟؟ هر روز یه خبر عجیب و غریب، هر روز نگرانى هر روز خشونت، هر روز فقر بیشتر، هر روز زندانی‌هاى بیشتر، هر روز اختلاس، هر روز دزدى، هر روز اضطراب بیشتر.

ما خندوانه مى‌سازیم كه این همه فشار رو براى دقایقى، كمى كم كنیم ولى انگار بدی‌ها و پلیدی‌ها هر روز بیشتر میشن كه زور امید كم و كمتر بشه.نامه نماینده خمینى شهر باور نكردنیه!!این نماینده‌ها و مسئولا چى فكر میكنن با خودشون؟؟؟ البته واقعیت اینه كه اونا از مریخ نیومدن. همین ما هستیم كه یكیمون میشه نماینده مجلس، یكیمون میشه متجاوز، یكیمون میشه بچه‌اى كه بهش تجاوز شده، یكیمون میشه مامان باباى همون بچه، یكیمون میشه پزشك، یكیمون میشه قاضى، یكیمون میشه رییس جمهور، یكیمون میشه بقال، یكیمون میشه هنرمند، یكیمون هم میشه مردم. بیاین یه مدت سكوت كنیم و فكر كنیم.سهم خودمون رو تو این همه بلبشو و افتضاح پیدا كنیم.كاش بلد بودیم سكوت كنیم و صادقانه به كرده و نكردمون فكر كنیم. اگه صداقت و انصافى هنوز برامون مونده باشه».

واکنش‌ها به نامه نماینده خمینی‌شهر: نمک بر زخم مردم پاشیدید!

رضا رشیدپور، مجری تلویزیون ایران هم در توییتر خود نوشت:«جناب آقای ابطحی، جنابعالی از چه جایگاهی دستور برکناری صادر می‌كنید، کاش ما هم همان جایگاه را نسبت به برخی مسئولان داشتیم».همچنین حجت الاسلام سیدزهیر مجاهد نوشته است:« دیروز برای اینکه یک خلخال از پای دخترک یهودی در حکومت اسلامی باز شد، مسئول فریاد می‌زد و مردن بابت این خبر را روا می‌دانست و امروز که نماینده حکومت اسلامی دستور توبیخ و پیگرد فریادگر مظلومیت را می‌دهد. چقدر حکومتداری فرق کرده!».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha