شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 245648

معمولا ۳۰ درصد از مردم بعلت استرس، نگرانی، سر و صدا و یا یک تخت نامناسب خواب راحتی در طول شب ندارند. اما خبر خوب این است که با وجود همه این مشکلات می توان برای بهبود کیفیت خواب اقداماتی انجام داد.

پنج راه برای بهبود کیفیت خواب شبانه

سلامت نیوز: معمولا ۳۰ درصد از مردم بعلت استرس، نگرانی، سر و صدا و یا یک تخت نامناسب خواب راحتی در طول شب ندارند. اما خبر خوب این است که با وجود همه این مشکلات می توان برای بهبود کیفیت خواب اقداماتی انجام داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با رعایت پنج مرحله از مراحل زیر می توان خواب راحت تری را تجربه کرد.

 ۱- کارهای خود را در دفتر کارتان رها کنید

بسیار مهم است که استرس ها و نگرانی های کاری خود را در محل کار خود جا بگذارید و در منزل احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

۲-خوردن یک شام سالم و سبک

خوردن غذای سالم نیازی به پیچیدگی خاصی ندارد،غذای سبک باعث می شود که شما هنگام خواب احساس خوبی داشته باشید. به یاد داشته باشید که در زمان شام خوردن، این کار را به دور از ناراحتی و استرس وبا آرامش ذهنی انجام دهید.

۳-استفاده نکردن از تلفن همراه وکامپیوتر قبل از خواب

نور آبی ساطع شده از تلفن، تبلت و کامپیوتر یکی از دلایل اصلی ایجاد اختلال در خواب شبانه است، و به همین دلیل بهتر است از ساعت ۸شب به بعد کار کردن با این لوازم را به حد اقل برسانیم تا بتوانیم به راحتی به خواب برویم.

۴-انجام دادن کارهای آرامش بخش

انجام یک سری از کارها از جمله حمام کردن، نوشیدن چای گیاهی و یا در معرض نور برخی از شمع ها قرار گرفتن از جمله کارهای آرامش بخشی هستند که توصیه می شود قبل از خواب انجام شوند.

۵- بدن را برای خواب آماده کنید

انجام حرکات یوگا به مدت ده دقیقه قبل از خواب بدن را در حالت آرام و سکون قرار می دهد. هنگامی که بدن به حالت آرام تبدیل شده است، استراحت شبانه بسیار آسان تر خواهد شد.

منبع: www.independent.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha