چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 24570
سلامت نیوز :عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: استفاده بیش از حد از رنگ مو و سشوار از عوامل ایجاد موخوره است و برای پیشگیری از موخوره توصیه می‌شود از رنگ موهای شیمیایی و سشوار كمتر استفاده شود.

دكتر محمد امیدیان در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: موخوره اصطلاحی عامیانه است كه برای مواردی استفاده می‌شود كه انتهای موها شاخه‌ شاخه می‌شود.

وی افزود: شاخه ‌شاخه شدن انتهای موها در افرادی كه دارای موی‌های خشك هستند بیشتر بروز می‌كند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز تصریح كرد: شرایط فیزیكی و شیمیایی می‌تواند عامل ایجاد موخوره باشد. سشوار كردن پی‌ در پی موها و استفاده از شانه‌های نامناسب از جمله عوامل فیزیكی است كه موجب موخوره می‌شود. استفاده مداوم از رنگ‌های شیمیایی برای رنگ كردن موها نیز از مهمترین شرایط شیمیایی ایجاد كننده موخوره است.

این متخصص پوست خاطرنشان كرد: برای پیشگیری از موخوره می‌توان از نرم‌ كننده مو، روغن بادام و یا روغن زیتون هم استفاده كرد.

امیدیان گفت: موخوره ساقه مو را دچار شكستگی می‌كند و می‌تواند موجب ناهموار شدن سطح موها شود، ولی بر ریشه موها تاثیری ندارد و موجب ریزش مو نمی‌شود.

وی افزود: برخی مواقع نیز بخشی از موها به صورت حلقوی می‌ریزند كه اصطلاح موخوره در این موارد نیز استفاده می‌شود. عوامل ارثی، استرس و عفونت می‌تواند از عوامل ایجاد این مشكل باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌ شاپور اهواز تصریح كرد: این مشكل معمولا در سن كم ایجاد می‌شود و با افزایش سن به تدریج برطرف می‌شود. همچنین با استفاده از دارو و زیر نظر پزشك نیز می‌توان مو خوره را درمان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha