دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۱هزار نفر در شهر تهران در زندان‌ها بسر می‌برند، گفت: از این تعداد سه‌درصد زنان و نیم‌درصد کودکان و نوجوانان هستند. الهام فخاری با اشاره به ابعاد اجتماعی زندان، زندانی و خانواده زندانیان در شهر تهران اظهارکرد: نگاه به آمارها نگران‌کننده است.

21هزار نفر در شهر تهران زندانی هستند

سلامت نیوز:رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۱هزار نفر در شهر تهران در زندان‌ها بسر می‌برند، گفت: از این تعداد سه‌درصد زنان و نیم‌درصد کودکان و نوجوانان هستند. الهام فخاری با اشاره به ابعاد اجتماعی زندان، زندانی و خانواده زندانیان در شهر تهران اظهارکرد: نگاه به آمارها نگران‌کننده است.

 
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان، او تاکیدکرد: از این میان 64‌درصد زندانیان متاهل هستند و 70‌درصد آنها زیر 40 سال سن دارند و حدود نیمی از زندانیان (42 درصد) جرائم مربوط به مواردمخدر دارند. جالب است که 65‌درصد زندانیان معتاد هستند و همچنین 96‌درصد از زندانیان جرائم غیرعمد استان تهران محکومان مالی هستند که در این بین 75‌درصد از آنها به‌دلیل ناتوانی در پرداخت چک صادر شده به زندان افتاده‌اند. به گزارش تسنیم، او بیان کرد: آینده پرمخاطره نوجوانان، جوانان و زندان زندانی، کودکان و نوجوانان و زنان به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه هم محتاج نگاه ویژه‌ای از سوی سازمان زندان‌ها هستند و اگرچه تدبیری همچون کانون اصلاح و تربیت توانسته تا حدی تجربه موفقی را پشت سربگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha