چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 24578
سلامت نیوز :رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت اعلام كرد: كلیه، مهم‌ترین عضوی است كه در ایران پیوند آن صورت می‌گیرد و به لحاظ تعداد، سالانه بیش از دو هزار پیوند كلیه در كشور انجام می‌شود.

 دكتر محمد عقیقی با بیان این مطلب گفت: اداره پیوند و بیماری‌های خاص از بخش‌های مختلفی تشكیل شده است كه یكی از آن واحدها، واحد پیوند اعضا است و مهم‌ترین وظیفه آن نظارت بر فعالیت‌های پیوند اعضا در سطح كشور است كه تأمین آن توسط دو منبع صورت می‌گیرد پیوند از اهداكنندگان زنده و پیوند از اهداكنندگانی كه دچار مرگ مغزی می‌شوند.

دكتر عقیقی در ادامه گفت: كلیه مهم‌ترین عضوی است كه در ایران پیوند آن صورت می‌گیرد و به لحاظ تعداد، ما سالانه شاهد بیش از دو هزار پیوند در سطح كشورمان هستیم و حدود 33 بخش پیوند كلیه هم در كشور وجود دارد كه بیشتر از قشر دانشگاهی و دولتی هستند.

وی با بیان این كه هزینه پیوند كلیه در ایران برای بیماران رایگان است، گفت: خوشبختانه این فعالیت با همكاری سازمان‌های بیمه‌گر و هیات امنا انجام می‌شود و باعث می‌شود كه بیماران هزینه‌ای بابت عمل پیوند كلیه متحمل نشوند.

بنا بر اعلام وبدا رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص با اشاره به این مطلب كه كیفیت پیوند، براساس شاخص بقای بیماران و بقا عضو پیوندی اندازه‌گیری می‌شود، گفت: شاخص طول عمر بیماران پیوندی در ایران هم مانند دیگر كشورها است و این بدان معنی است كه كیفیت پیوند كلیه در ایران از شرایط مناسبی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha