سلامت نیوز :یك متخصص گوش و حلق و بینی گفت: بزرگی بیش از حد لوزه سوم باعث ایجاد اختلال در رشد فك و بینی كودك می‌شود و او به راحتی نمی‌تواند نفس بكشد.

دكتر ابراهیم آذری زنجانی در گفت وگو با ایسنا، افزود: ‌بزرگی لوزه سوم باعث می‌شود كه فك و دندانهای بالای كودك جلوتر از حد معمول بیاید. علاوه بر آن، شبها اكسیژن به اندازه كافی به بدن كودك نرسد و در نتیجه او در طول روز خواب آلود است.

این متخصص گوش و ‌حلق و بینی درباره راه تشخیص بزرگی بیش از لوزه سوم گفت: دهان این گونه كودكان معمولا موقع خواب باز می‌ماند و با دهان باز تنفس و خرخر می‌كند. صورت و بینی این كودكان كشیده است و دندانهای بالای آنها نسبت به دندانهای پایین بیشتر دیده می‌شود.

وی در ادامه درباره علت مداوم چرك كردن لوزه‌های برخی از افراد بزرگسال گفت: این مشكل مربوط به لوزه‌های كامی است. این لوزه‌ها كه در حلق هستند و دیده می‌شوند، ‌معمولا سوراخ دارند اما سوراخ‌های لوزه‌های برخی از افراد بیشتر است و در آن ماده سفید رنگی جمع می‌شود كه باعث بد بو شدن دهان می‌شوند.

آذری زنجانی در پایان گفت: لوزه‌های این گونه افراد شیاردار هستند و اگر این بیماران سالانه بیش از دو - سه بار دچار آنژین چركی شوند باید تحت عمل جراحی قرار گیرند تا این لوزه‌ها ازبدن آن‌ها خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha