علائم میگرن گاهی قبل از شروع حمله میگرن مشاهده می شوند. شناخت علائم میگرن می توانند به پیشگیری از دردهای شدید کمک کنند.

قبل از شروع میگرن این علائم را تجربه می کنید

سلامت نیوز: علائم میگرن گاهی قبل از شروع حمله میگرن مشاهده می شوند. شناخت علائم میگرن می توانند به پیشگیری از دردهای شدید کمک کنند.


مرحله مقدماتی یا پرودروم prodrome در میگرن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، گاهی که دچار سردرد می شوید، ممکن است علائم اولیه و هشدار دهنده میگرن را در خود مشاهده می کنید. این علائم در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است و چند ساعت یا چند روز قبل از بروز میگرن در خود مشاهده می کنید.سعی کنید به علائم خود قبل از هر بار میگرن دقت کنید و این علائم را برای خود یادداشت کنید.


رایج ترین علائم میگرن

نشانه های میگرن در مرحله پرودروم همیشه یکسان نیست و برخی از این نشانه ها بیشتر از بقیه مشاهده می شوند. به عنوان مثال زیاد خمیازه می کشید یا به طور مکرر نیاز به دستشویی رفتن دارید. بیشتر از حد معمول بعضی خوراکی های شیرین، به ویژه شکلات را می خورید. اگر مقداری شکلات بخورید و بعد دچار حمله میگرن شوید، ممکن است تصور کنید شکلات علت آن بوده است، اما این در حقیقت یک هوس بود که هشدار دهنده شروع میگرن است.


علائم میگرن : تغییرات خلقی

برخی افراد در روزها یا ساعت های قبل از میگرن تحریک پذیر یا افسرده می شوند. از طرف دیگر برخی مبتلایان قبل از میگرن احساس شادی می کنند.


علائم میگرن : خواب

ممکن است قبل از میگرن احساس خستگی غیر عادی داشته باشید.خواب زیاد یا خواب کم می تواند منجر به میگرن شود. به ارتباط بین خواب و بروز علائم میگرن دقت کنید. به این ترتیب می تواند عوامل شروع کننده میگرن و احتمال بروز آن را در خود تشخیص دهید.


علائم میگرن : مشکلات گوارشی

پرودروم گاهی بر روی دستگاه گوارش تاثیر می گذارد. در این شرایط در معده خود احساس ناراحتی می کنید یا دچار یبوست یا اسهال می شوید. پزشک می تواند در رفع این علائم به شما کمک کند، اما از بروز میگرن پیشگیری نمی کند.


علائم میگرن : حساسیت به نور یا صدا

از رایج ترین نشانه های قبل از میگرن حساسیت به نور یا صدا هستند و اغلب در مرحله سردرد و بعد از آن هم ادامه پیدا می کنند. نور یا سر و صدای زیاد حتی می تواند باعث حمله میگرنی مجدد شود.


علائم میگرن : تغییر در بینایی

هر چه به شروع میگرن نزدیک تر می شوید، بینایی شما مشکل بیشتری پیدا کرده و تاری دید شما بیشتر می شود. به علاوه ممکن است نقاط کور یا نورهای خیره کننده یا اشکالی را در منطقه دید خود مشاهده کنید. این مشکلات به تدریج بدتر می شوند، اما معمولا بیشتر از یک ساعت طول نمی کشند.


درمان میگرن : مصرف داروی ضد درد

این ضد دردها چه با نسخه باشند و چه بدون نسخه، باید به محض مشاهده علائم اولیه مصرف شوند. هر چه زودتر این داروها را مصرف، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد. اما مصرف زیاد این داروها یا مصرف آنها به دفعات زیاد ممکن است منجر به بروز زخم معده شود و یا در زمان توقف دارو دچار سردردهای ناشی از ترک دارو شوید.


درمان میگرن : مصرف مقدار کمی کافئین

گاهی نوشیدن مقدار کمی کافئین می تواند درد را متوقف کند. این کار می تواند تاثیر برخی داروها مانند آسپیرین، استامینوفن و ایبوپروفن را تسریع کند، اما حواستان باشد که در مصرف کافئین زیاده روی نکنید. مصرف زیاد کافئین به خودی خود می تواند منجر به سردرد شود.

درمان میگرن : مدیتیشن

پزشک و مربی های یوگا و مدیتیشن می توانند در انجام این کار به شما کمک کنند یا می توانید مدیتیشن را به سادگی خودتان انجام دهید. هر روز 10 دقیقه زمان را اختصاص دهید به تنفس عمیق و شل کردن گروهی عضلات.بعد از آن به مدت دو دقیقه ساکت بنشینید و ذهن خود را پاک کنید. این کار هر زمانی می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد، اما تاثیر ویژه آن در زمان مشاهده علائم هشدار دهنده میگرن خواهد بود.


درمان میگرن : از خوردن غذاهای تحریک کننده اجتناب کنید

برخی خوراکی ها – از جمله برخی از پنیرها، برخی میوه ها و آجیل ها، الکل، ترشیجات و افزودنی هایی مانند نیترات و MSG – برای بعضی افراد باعث بروز میگرن می شوند. با یادداشت کردن غذاهایی که می خورید، ممکن است بتوانید خوراکی های آغاز کننده میگرن را در خود شناسایی کنید.


درمان میگرن : در اتاق تاریک بخوابید

خوابیدن در اتاق تاریک به دو جهت به شما کمک می کند: اول اینکه باعث آرامش شما می شود که برای تسکین درد میگرن خوب است، دوم اینکه خوابیدن در اتاق تاریک شما را از نور دور می کند؛ نور عاملی است که باعث بدتر شدن میگرن می شود.


درمان میگرن : گرما و سرما را امتحان کنید

کمپرس سرد و گرم می تواند بخش مبتلا به درد را بی حس کرده و سیگنال های درد را کم کند.کمپرس گرم می تواند عضلات را شل کند (دوش آب گرم یا دراز کشیدن در وان آب گرم نیز همین تاثیر را خواهد داشت).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha