چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کد خبر: 246008

این روزها فعالان محیط زیستی پوستری را در فضای مجازی منتشر کرده اند که در آن از مردم خواسته می‌شود برای نجات «وطن نوروزی» اقدام کنند. وطن نوروزی محیط بانی است که چهار سال پیش، طی درگیری با یک شکارچی، ناخواسته موجب قتل او شد و در دادگاه به قصاص محکوم شد. حالا فعالان محیط زیستی در تلاشند که از جان این حافظ طبیعت محافظت کرده و او را از اعدام نجات دهند.

درخواست فعالان محیط زیست:‌ «وطن» را نجات دهید

سلامت نیوز: این روزها فعالان محیط زیستی پوستری را در فضای مجازی منتشر کرده اند که در آن از مردم خواسته می‌شود برای نجات «وطن نوروزی» اقدام کنند. وطن نوروزی محیط بانی است که چهار سال پیش، طی درگیری با یک شکارچی، ناخواسته موجب قتل او شد و در دادگاه به قصاص محکوم شد. حالا فعالان محیط زیستی در تلاشند که از جان این حافظ طبیعت محافظت کرده و او را از اعدام نجات دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، احمد بحری، یکی از محیط‌بان‌های فعال برای نجات وطن نوروزی، درباره پرونده گفت:‌ وطن نوروزی محیط‌بان قیر و کارزین استان فارس است که در پی درگیری با یک شکارچی، ناخواسته باعث کشته شدن او شد. از چند ماه پیش تعداد زیادی از ریش‌سفیدان منطقه،‌ مسئولان و فعالان محیط زیست در تلاش بودند که رضایت خانواده مقتول را برای گذشت از قصاص جلب کنند که خوشبختانه این کوشش تا حد زیادی با موفقیت همراه بوده است.

او ادامه داد: اولیای دم مبلغ 2 میلیارد وجه المصالحه برای گذشتن از قصاص طلب کرده بودند که در نهایت این مبلغ به 750 میلیون تومان رسید. از این مقدار، 210 میلیون تومان آن از طریق سازمان حفاظت از محیط زیست تامین شده و امیدواریم مابقی از کمک‌های مردمی تامین شود. این محیط بان سابقه فعالیت زیادی در حفاظت از طبیعت دارد و امیدواریم با کمک‌های مردم بتواند به آغوش خانواده و دو فرزند نگرانش بازگردد.

این فعال محیط زیست همچنین با اشاره به این که طبق نظر علما، می‌شود فطریه را برای آزادی زندانیان غیرعمد اختصاص داد، گفت:‌ این محیط‌بان هم به طور ناخواسته موجب قتل شده و در دادگاه به قتل شبه عمد محکوم شده است. او در حیطه کاری خودش بود که شکارچی وارد شد و اگر از اسلحه استفاده نمی‌کرد ممکن بود جانش را از دست بدهد. هرچند که ما برای استفاده از اسلحه ضوابطی داریم اما این ضوابط در شرایط سخت و پیچیده طبیعت، همیشه امکان اجرا ندارد و در چند سال گذشته محیط‌بان‌های دیگری را هم داشته‌ایم که به قصاص محکوم شدند.

او ادامه داد: اگر لایحه حمایت از محیط‌بان‌ها که در مجلس در دست بررسی است، شرایط سخت محیط‌بانی را در نظر بگیرد، کمتر شاهد محکوم شدن محیط‌بان‌ها هستیم و حتی در صورت محکوم شدن، سازمان حفاظت از محیط زیست باید وظایف حمایتی بیشتری را در این زمینه عهده‌دار شود.

بحری تاکید کرد: گنجینه پشتیبان زیست‌بوم که نهادی برای نیکوکاری محیط زیستی است، دوستداران طبیعت کشور را به کمک مالی فرا می‌خواند. این انجمن سابقه آزادی دو محیط‌بان دیگر را با کمک مردم در سابقه خود دارد و علاقمندان به نجات وطن نوروزی می‌توانند کمک‌هایشان را به شماره حساب 47000591899606 نزد بانک پارسیان شعبه بیمارستان پارسیان یا به شماره کارت 6341 – 1185 – 0612 – 6221 واریز کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha