هلال احمر در زلزله کرمانشاه 256 میلیارد تومان هزینه کرد

سلامت نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: هلال احمر به غیر از کمک‌های نقدی و غیرنقدی که از مردم جمع‌آوری کرد، بیش از 256 میلیارد تومان در مناطق زلزله زده هزینه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا امیریان در نشست خبری که امروز (23 خرداد) برگزار شد، جمعیت هلال احمر را دارای شفاف‌ترین عملکرد در بحث کمک‌های مردمی نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان دانست.

وی میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از طرف مردم را 64 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با اضافه کردن مبلغی از منابع داخلی هلال احمر، نزدیک به 69 میلیارد تومان بین خانوارهای زلزله زده توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه درباره شیوه هزینه کرد این مبالغ اظهار کرد: برای خانوارهای تخریبی نوع یک و دو که حدود 30 هزار خانوار بودند، 300 هزار تومان به عنوان عیدی واریز کردیم.

به گفته این مسئول، در اردیبهشت امسال نیز برای همین تعداد خانوار دو میلیون تومان به حساب هر خانوار واریز شد که در مجموع نزدیک به 60 میلیارد تومان شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود برای خانوارها اقلام اساسی زندگی شامل کولر، یخچال و فرش تهیه شود، اظهار کرد: بعد از نظرسنجی که از خود خانوارها داشتیم و بررسی مشکلات اقتصادی که ممکن است در منطقه رخ دهد، تصمیم بر آن شد که کمک‌ها به صورت نقدی برای خانوارها واریز شود.

امیریان یادآوری کرد: اطلاعات خانوارهایی که برای آنها کمک هزینه نقدی واریز شده از طریق بنیاد مسکن دریافت شد که آنها بر اساس آمار پایان سال گذشته 35 هزار خانوار را به ما اعلام کردند و ما طی بررسی‌هایی که داشتیم حدود پنج هزار خانوار اسم تکرای نوشته بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار کرد: اما اخیرا بنیاد مسکن لیست جدیدی از خانوارهایی که منزل آنها احداثی نوع یک و دو است را منتشر کرده که 46 هزار خانوار عنوان شده و قرار است با همکاری مدیریت استان فکری به حال مابقی خانوارها که پولی دریافت نکرده‌اند، بشود.

وی تاکید کرد: در حال جمع‌آوری لیست این خانوارها هستیم که قرار است تا پایان این هفته نهایی شود و سپس از محلی اعتبار مورد نیاز برای پرداخت دو میلیون تومان را برای خانوارهایی که باقی مانده اند، تامین کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: میزان کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده در این مدت را نیز 70 میلیارد تومان اعلام کرد که بین مردم توزیع شده است.

وی بیان کرد: از این میزان حدود 800 تخته فرش و 20 هزار تخته پتو باقی مانده که قرار است با همکاری مدیریت استان به خانوارهایی که زودتر بازسازی خانه خود را به اتمام می‌رسانند به عنوان تشویقی اهدا شود.

امیریان بیان کرد: حدود 200 تن البسه دست دوم غیرقابل توزیع هم باقی مانده که باید تعیین تکلیف شود.

امیریان خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک های مردمی، حدود 256 میلیارد تومان از سوی هلال احمر برای کمک به مردم زلزله زده طی چند ماه پس از زلزله هزینه شده است.

به گفته این مسئول، این هزینه‌ها شامل 94 هزار تخته چادر هر یک به ارزش 850 هزار تومان، سه مرحله بسته غذایی 72 ساعته، یک ماهه اول و یک ماهه دوم به مبلغ 20 میلیارد تومان، پروازهای 10 فروند بالگرد در منطقه در روزهای زلزله، اعزام نزدیک به 53 هزار نفر( تیم‌های عملیاتی، تیم‌های امداد روانی، کاروان‌های سلامت و ...) به مناطق زلزله زده، حضور 450 دستگاه خودرو امدادی، بستری و درمان 18 نفر در بیمارستان تهران با هزینه 500 میلیون تومان، ارائه خدمات به حدود 9 هزار نفر در بیمارستان صحرایی هلال احمر  و توزیع سایر اقلام مانند پتو، موکت، کنسرو، ست بهداشتی، برنج و ... بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha