مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 5 درصدی ظرفیت همه رشته های تخصصی پزشکی در آزمون دستیاری امسال خبر داد.

ظرفیت رشته های آزمون دستیاری پزشکی 5 درصد افزایش یافت

سلامت نیوز: مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 5 درصدی ظرفیت همه رشته های تخصصی پزشکی در آزمون دستیاری امسال خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اسماعیل ایدنی، افزود: با توجه به کمبودهایی که در برخی رشته های تخصصی وجود دارد و همچنین نیازهایی که تا سال 1404 باید به طور تدریجی به آنها دست یابیم، مقرر شده است که در قالب طرح جدید وزارت بهداشت افزایش ظرفیت بیشتر در رشته هایی باشد که کمبودها را در کشور جبران کند.
وی افزود: براین اساس در آزمون دستیاری سال جاری 165 نفر به ظرفیت کل رشته های تخصصی پزشکی کشور اضافه شده است.
ایدنی به برنامه های در دست اجرای معاونت آموزشی وزارت بهداشت اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت آموزشی در صدد است تا با ایجاد زیرساختهای مناسب هم از نظر تامین نیروی انسانی هیات علمی برای دانشگاهها و هم از طریق فراهم آوردن زیر ساختهای فیزیکی و تجهیزاتی در رشته هایی که در کشور وجود دارند، برنامه های آموزشی مورد نیاز را در دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی کند تا از این طریق بتواند نیازهای موجود را پاسخگو باشد.
مشاور دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشت: طرح برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت در حیطه های عمومی و تخصصی در حوزه معاونت آموزشی در دست اجرا است و در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی برآورد برش های منطقه ای نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز کشور در رشته های مختلف انجام شده است.
وی به راه اندازی رشته های جدید در چند مرکز دانشگاهی در اولین گام این طرح اشاره و تصریح کرد: فرآیند تصویب آنها در شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در دست اقدام است و این افزایش ظرفیت 5 درصدی در آزمون دستیاری سالجاری نیز عمدتاً در دانشگاههایی که زیرساختهای تجهیزاتی و نیروی انسانی هیات علمی و برنامه های آموزشی شان فراهم بوده اعمال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha