عضو انجمن دیابت ایران اعلام كرد: روی آوردن به زندگی ماشینی، كاهش فعالیت‌های بدنی در منزل یا محیط كار و تحرك نداشتن به جهت افزایش مشغله‌های روزمره احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز :عضو انجمن دیابت ایران اعلام كرد: روی آوردن به زندگی ماشینی، كاهش فعالیت‌های بدنی در منزل یا محیط كار و تحرك نداشتن به جهت افزایش مشغله‌های روزمره احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دكتر امید افتخارزاده درباره‌ اهمیت ورزش در سالمندان مبتلا به بیماری دیابت، گفت: ورزش موجب كاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می‌شود و به راحتی می‌توان فعالیت بدنی را از طریق جایگزینی استفاده از پلكان به جای آسانسور (در صورت نداشتن مشكل قلبی و مشورت با پزشك)، جایگزینی پیاده‌روی به جای وسائل نقلیه و هم‌چنین پیاده‌روی در آب و مواردی از این دست، افزایش داد.

وی درباره‌ افزایش سن و رابطه‌ آن با بروز بیماری‌ها بیان كرد: سالمندی دورانی است كه فعالیت‌های جسمانی و روانی فرد كاهش یافته و ریسك ابتلا به بیماری‌های جسمی و ذهنی كه ممكن است، منجر به احساس افسردگی شود، افزایش می‌یابد و یكی از این بیماری‌ها دیابت است.

افتخارزاده گفت: درمان دیابت بر پنج پایه‌ آموزش، كنترل روزانه، ورزش، تغذیه، و دارو استوار است.

وی هم‌چنین ادامه داد: افزایش زندگی ماشینی، كاهش فعالیت‌های بدنی در منزل یا محیط كار و تحرك نداشتن به جهت افزایش مشغله‌های روزمره احتمال ابتلا به دیابت را بالا می‌برند.

این متخصص دیابت، فواید ورزش را این‌گونه برشمرد كه ورزش باعث جلوگیری از ابتلا به دیابت، تنظیم فشارخون، كاهش چربی‌های خون، روحیه و شادابی بهتر و جلوگیری از پوكی استخوان می‌شود و باید توجه داشت كه كنترل روزانه و فعالیت بدنی با برنامه در این خصوص مورد اهمیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha