عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جند‌ی‌شاپور اهواز گفت: صافی كف پا مشكل خاصی برای فرد مبتلا ایجاد نمی‌كند و تنها ممكن است موجب كشیدگی عضلات پشت ساق پا شود.

سلامت نیوز :عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جند‌ی‌شاپور اهواز گفت: صافی كف پا مشكل خاصی برای فرد مبتلا ایجاد نمی‌كند و تنها ممكن است موجب كشیدگی عضلات پشت ساق پا شود.

دكتر سید سعید طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا ،  اظهار كرد: قوس كف پا پس از هفت سالگی شكل می‌گیرد و به همین دلیل كف پای كودكان كمتر از هفت سال صاف است.

وی افزود: صافی كف پا ممكن است به دو صورت قابل انعطاف و سخت بروز كند. برای مشخص كردن قابل انعطاف و یا سخت بودن صافی كف پا می‌توان انگشت شست پا را به سمت بالا كشید، اگر در كف پا قوس ایجاد شود، صافی كف پا قابل انعطاف است ولی اگر در قسمت كف پا قوسی ایجاد نشود صافی كف پا از نوع سخت است و باید به پزشك مراجعه شود.

طباطبایی تصریح كرد: چسبندگی مادرزادی استخوان كف پا از دلایل ابتلا به صافی كف پا از نوع سخت است و برای درمان آن باید حتما به پزشك مراجعه شود. تشکیل نشدن کامل یک یا دو استخوان در ناحیه مچ و کف پا و یا چسبیدن آنها به یکدیگر به صورت مادرزادی در تشکیل نشدن قوس کف پا مؤثر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان كرد: صافی كف پا مشكل خاصی برای فرد مبتلا ایجاد نمی‌كند و تنها ممكن است موجب كشیدگی عضلات پشت ساق پا شود. در چنین شرایطی استفاده از كفی مناسب و طبی درون كفش موثر است.

این متخصص ارتوپدی ادامه داد: به افراد مبتلا به صافی كف پا توصیه می‌شود پیش از استفاده از كفی كفش، به متخصص ارتوپدی مراجعه و از كفی‌های طبی كه در مراكز ارتوپدی ساخته می‌شوند استفاده كنند. برای حل مشكل صافی كف پا نباید تنها به دنبال درمان از طریق عمل جراحی بود، زیرا انجام عمل جراحی ممكن است عوارضی نیز در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha