سلامت نیوز :رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران كلیوی گفت‌: با تنزل مركز پیوند دیالیزدر وزارت بهداشت از معاونت به یك دفتر این وزارتخانه نظارت‌های لازم بر بخش‌ها و دستگاه‌های دیالیز را ندارد.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر تعرفه و استاندارد دستگا‌های دیالیز كه وزارت بهداشت تعیین كرده است نسبت به استانداردهای دنیا حداقلی است و دستگاه‌هایی كه در حال حاضر در اروپا استفاده می‌‌شود بسیار پیشرفته‌تر است.

وی افزود: به علت هزینه‌های بالا و كمبود قطعات آنها، نمی‌توانیم آن دستگاه‌ها را در ایران استفاده كنیم حتی برخی شركت‌های داخلی خط تولید این دستگاه‌ها را جمع كرده‌اند.

قاسمی تصریح كرد: مركز دیالیز و پیوند اعضای وزارت بهداشت كه قبلا در سطح معاونت وزارت بهداشت بود و در حال حاضر به عنوان دفتر تنزل پیدا كرده است و قدرتی هم ندارد.

وی اضافه كرد: در حال حاضر این مركز نظارت‌های لازم بر بخش‌های دیالیز را انجام نمی‌دهند و از زمانیكه وظایف و بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشكی واگذار شده است عملا وزارت بهداشت به عنوان سیاستگذار بیشتر به صورت نمایشی و به علت اینكه مسئول درمان كشور است نظارت می‌كند.

رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران كلیوی با بیان اینكه این نظارت‌ها مانند گذشته قوی نیست یادآور شد: اگر نظارتی هم وجود دارد در ابتدای ورود دستگاه است. همچنین نظارت كاملی بر تعداد پرستار، بهیار و خدمت بخش‌های دیالیز به قدرت گذشته وجود ندارد.
ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha