رییس اداره‌ كل سلامت شهرداری تهران، نقش آموزش، آگاهی‌دهی و توانمند‌سازی شهروندان در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت را بسیار حائز اهمیت دانست.

سلامت نیوز :رییس اداره‌ كل سلامت شهرداری تهران، نقش آموزش، آگاهی‌دهی و توانمند‌سازی شهروندان در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت را بسیار حائز اهمیت دانست.

به گزارش ایسنا، دكتر قهرمانی درباره‌ راه‌اندازی كانون‌های دیابت در سطح شهر، گفت: شهر تهران دارای 375 محله است كه تاكنون موفق شده‌ایم 350 خانه‌ سلامت را در سطح شهر راه‌اندازی كنیم، به‌ طوری كه هر محله‌ای دارای یك خانه‌ سلامت است كه این شبكه تا پایان سال كامل می‌شود و در كنار آن كانون‌های دیابت را نیز تاسیس خواهیم كرد.

وی هم‌چنین افزود: مجموعه‌ خانه‌های سلامت، دارای 120 هزار عضو است كه خود مردم در این مكان به بیان مشكلات و ارائه‌ راهكارهای مداخله‌ای برای حل مشكلات مربوط به سلامت خود و خانواده‌شان می‌پردازند.

قهرمانی درباره‌ فعالیت‌های اداره‌ كل سلامت شهرداری تهران بیان كرد: شهرداری تهران در كنار اقداماتی كه از سوی ذی‌نفعان دیگر سلامت، برای رشد و بهبود ساز و ‌كارهای زندگی سالم صورت می‌گیرد، تلاش می‌كند تا مجموعه‌ توانمندی‌های لازم برای ارتقای سلامت برای شهروندان را فراهم آورد.

وی همی‌چنین افزود: رویكرد خانه‌های سلامت، ارائه‌ خدمات بالینی نیست، بلكه مركزی است، برای جلب مشاركت‌های مردمی و نهادهای متولی به منظور بهبود وضعیت سلامت و نقش شهرداری در این مراكز كه اغلب نقش تسهیل‌كنندگی امور است و تلاش خواهیم كرد تا بتوانیم همه‌ مردم شهر تهران را تحت پوشش شبكه‌های سلامت شهرداری قرار دهیم.

قهرمانی از راه‌اندازی 22 باشگاه درمان چاقی تا پایان سال در تهران خبر داد و گفت: بیش از 61 درصد از شهروندان تهرانی دارای اضافه وزن هستند كه با ایجاد و گسترش باشگاه‌های چاقی، آموزش‌های لازم در خصوص چگونگی كاهش، كنترل و تنظیم وزن به مردم داده می‌شود، چرا كه اضافه وزن زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشكلات جسمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha