یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 246145

​یک متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: در افراد دیابتی ابتلا به عفونت ادراری شایع‌تر و شدیدتر از سایرین بروز می‌کند.

چند نکته درباره بیماری‌های کلیوی در دیابتی‌ها

سلامت نیوز:​یک متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: در افراد دیابتی ابتلا به عفونت ادراری شایع‌تر و شدیدتر از سایرین بروز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نادر رش‌احمدی  افزود: احتمال ابتلا به پیلونفریت که همان عفونت کلیه است، در بیماران دیابتی ۵.۲ برابر سایرین است.

این متخصص کلیه و مجاری ادرار با اشاره به اینکه پیلونفریت آمفیزماتو که همان عفونت کلیوی توام با نکروز بافتی است، سریعا بیمار را بدحال می‌کند، افزود: به همین‌خاطر این عفونت جزو موارد اورژانسی طبقه‌بندی می‌شود.

وی با ذکر اینکه احتمال وقوع عوارض شدید این عفونت‌ها و آبسه‌های کلیوی در دیابتی‌ها بیشتر دیده می‌شود، گفت: در برخی مطالعات انجام شده در ۸۰ درصد موارد، عفونت ادراری در بیماران مبتلا به دیابت، سیستم ادراری فوقانی گرفتار است و همین مسئله میزان بستری شدن این بیماران را افزایش می‌دهد.

رش‌احمدی ادامه داد: وقوع عفونت ادراری با گونه‌های غیرمعمول مانند مخمرها و استافیلوکک در بیماران دیابتی شایع است.

وی در پایان به بیماران دیابتی توصیه کرد: در صورت وقوع عفونت ادراری کمپلیکه که شامل عفونت ادراری، در مردان عفونت مکرر و توأم با تب و... است، حتما بیمار بستری شود و در صورتی که بیمار از داروهای خوراکی جهت کنترل قند خون خود استفاده می‌کند، نباید از داروی کوتریموکسازول استفاده گردد؛ چرا که تداخل دارویی منجر به کاهش شدید قند خون می‌شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha