سلامت نیوز :دبیر اجرایی همایش تازه‌های سرطان ریه گفت: ابتلا به سرطان ریه در كشور نسبت به 5 سال گذشته 100درصد افزایش یافته است.

به گزارش فارس ، رضا ملایری در حاشیه همایش تازه‌های سرطان ریه كه در مركز بیماریهای خاص تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتلا به سرطان ریه در كشور به دلایل بسیاری از جمله قلبی و عروقی و استعمال سیگار و قلیان نسبت به 5 سال گذشته 100درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سیاست‌های عدم مصرف سیگار و قلیان در كشور ضعیف است. در كشورهای دیگر دنیا برنامه های قابل قبولی اجرا شده است. این در حالی است سیاست های اجرایی عدم مصرف سیگار كه به تازگی شروع شده است 20 سال آینده نتیجه خواهد داد.

این فوق تخصص مدیكال انكولوژی اظهار داشت: متاسفانه عدم همكاری و عدم تشخیص به موقع متخصصان در زمینه تشخیص سرطان ریه بیشترین معضل جامعه بیماران مبتلا به سرطان ریه به حساب می‌آید.

ملایری تصریح كرد: پیشگیری و تشخیص به موقع بهترین توصیه به افراد برای جلوگیری از ابتلا به سرطان ریه در كشور محسوب می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت غربالگری سرطان ریه در كشور گفت: در مجموع غربالگری سرطان ریه در جهان فرآیندی جدید به حساب می آید و در حال حاضر كشور ژاپن در این زمینه فعالیت‌های خوبی را به سرانجام رسانده است.

ملایری اظهار داشت: سرطان ریه در زمان تشخیص در مراحل اولیه به صورت كامل قابل بهبود و درمان است ولی متاسفانه در كشور به دلیل دیر تشخیصی سرطان ریه كه در برخی مواقع با بیماری سل و عفونت اشتباه گرفته می‌شود افراد به این سرطان مبتلا می‌شوند كه در پی آن درمان در زمان وخیم شدن سرطان ریه مشكل‌تر خواهد شد.

وی افزود: طول عمر متوسط مبتلایان به سرطان ریه یك تا سه سال است و بیشترین مشكل در درمان بیماران این نوع سرطان عدم مراجعه به موقع به پزشك و متخصصان امر است تا در این راستا مورد مشاوره درمانی و تشخیصی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha