سلامت نیوز :فوق تخصص آنكولوژی و عضو مركز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: متخصصان آنكولوژی در كشور برای درمان بیماران سرطانی تحت فشارهای بسیاری از جمله تهدید اعضای همراه خانواده بیمار و همچنین بی‌مهری حمایتی از جمله مراكز بیمه و عدم علاقه و پشتیبانی سیستم بهداشتی كشور مواجه هستند.

به گزارش  فارس ، كیان خداداد در همایش تازه‌های سرطان در مركز بیماری‌های خاص تهران برگزار شد، اظهار داشت: بیشترین مشكل آنكولوژیست‌ها در ایران همكاری نكردن دیگر همكاران فوق‌تخصص برای درمان بیماران سرطانی است زیرا همكاران ما در زمینه درمان بیماران سرطانی از نظر اخلاقی آنكولوژیست‌ها را تنها می‌گذارند و هیچ تعهدی را نمی‌پذیرند.

وی افزود: از دیگر مشكل آنكولوژیست در زمان تشخیص و درمان بیماران سرطانی مسئله چگونه بیان كردن بیماری به مبتلایان سرطان است زیرا برخی همراهان بیماران اعتراض می‌كنند كه پزشك نباید بیماری سرطان را به طور مستقیم و واضح به بیمار بازگو كند كه در این صورت از پزشك در سازمان نظام پزشكی شكایت می‌كنند.

خداداد به فرار بیمه‌ها و پشتیبانی نكردن از داروهای سرطانی نیز اشاره كرد و گفت: یك بیمار مجبور است برای برخی از داروها مبلغی در حدود 5 میلیون تومان پرداخت كند و در صورت عدم درمان‌پذیری اعتراض می‌كند كه این پول سنگین و هزینه بالا را به پزشك و آنكولوژیست پرداخت كرده است در حالی كه این مبلغ هزینه دارو شده و پزشك تنها ویزیت برای معالجه كردن انجام داده است.

این عضو مركز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری، اظهار داشت: در بحث درمان بیماران مبتلا به سرطان براساس شعور كودك و فهم ادراكی وی درمان بر روی آن صورت می‌پذیرد ولی بیشترین مشكل در درمان مبتلایان به سرطان مربوط به بزرگسالان است زیرا پزشك مورد تهدید همراهان و خانواده بیمار به دلیل گفتن حقیقت به بیمار قرار می‌گیرد.

خداداد گفت: به واقع یك آنكولوژیست در طول درمان یك فرد مبتلا به سرطان براساس مشكلاتی از قبیل رسالت فراموش شده جامعه در زمینه درمان مبتلایان به سرطان، درخواست دروغ گفتن به بیمار در مورد بیماری سرطانش، عدم توجه سیستم بهداشتی كشور و علاقه نداشتن این سیستم در این زمینه و در نهایت فرار بیمه‌ها در حوزه دارویی درمان سرطان باعث می‌شود كه یك آنكولوژیست برای درمان یك مبتلا به سرطان پیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha