سلامت نیوز :معاون مركز سلامت محیط و كار و رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت از طراحی سامانه بازرسی از اماكن مواد غذایی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبرداد.
 
بنابر اعلام وبدا سیدرضا غلامی با بیان اینكه این سامانه توسط اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت طراحی می شود ، گفت : مشخص نبودن تعداد و اسامی مراكز و اماكن متخلف مواد غذایی علت طراحی سامانه بازرسی از اماكن است .
وی با بیان اینكه با راه‌اندازی این سامانه می‌توانیم به طور دقیق، اماكن متخلف را مشخص كنیم، گفت ‌: به عنوان نمونه نانوایی‌هایی كه در سطح كشور از جوش شیرین استفاده كرده و همچنین مشكلات بهداشتی مدارس در روستاها و شهرهای كشور در این سامانه مشخص می‌شود.
وی در خصوص نظارت بر بوفه مدارس گفت: در زمان حاضر نظارت بر بوفه مدارس با همكاری مدیران و مربیان بهداشتی در سطح كشور در حال انجام است و تمام تخلف‌ها ثبت شده است.
وی گفت ‌: بازرسان اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن با مدارس متخلف كه اصول بهداشتی را در بوفه و محیط مدرسه رعایت نمی‌كنند، ابتدا به صورت تذكر به مدیر مدرسه و هماهنگی با واحد بهداشت مدارس و در نهایت با معرفی متخلفین به مراجع قضایی با آنها برخورد می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha