دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: مار گزیدگی، عقرب گزیدگی و شیوع بیماری های واگیر، از نگرانی های ما برای مردم زلزله زده کرمانشاه است و همچنان درباره سلامت و زندگی مردم مناطق زلزله زده حساس هستیم.

دبیر کل هلال احمر: نگران زلزله زدگان کرمانشاه هستیم

سلامت نیوز:دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: مار گزیدگی، عقرب گزیدگی و شیوع بیماری های واگیر، از نگرانی های ما برای مردم زلزله زده کرمانشاه است و همچنان درباره سلامت و زندگی مردم مناطق زلزله زده حساس هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،محمود محمدی نسب، روز یک شنبه با بیان این که جمعیت هلال احمر همچنان درباره منطقه زلزله زده کرمانشاه حساسیت‌های زیادی دارد، به ایرنا گفت: عقرب گزیدگی و مار گزیدگی از نگرانی‌های جدی ما در این منطقه است و این موضوع را از اسفند سال گذشته با وزارت بهداشت در میان گذاشته بودیم و خواستار ورود جدی آن ها هستیم. 

وی گفت: کنترل جمعیت حیوانات گزنده و تهیه امکانات لازم برای درمان کسی که دچار مار یا عقرب گزیدگی شده از درخواست‌های ما از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است. محمدی نسب با تایید این که وزارت بهداشت در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده است، بیان کرد: همچنان نیازمند اقدامات بیشتر مسئولان این وزارتخانه‌ هستیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به آغاز فصل گرما درباره سکونت افراد زلزله زده در کانکس‌ها در کنار یکدیگر گفت: تجمع این افراد در کنار یکدیگر در این فصل سال ممکن است سبب شیوع برخی بیماری‌های واگیردار شود. وی با بیان این که هم اکنون اخباری از شیوع بیماری واگیردار در منطقه گزارش نشده است، افزود: همچنان از وزارت بهداشت می‌خواهیم در این خصوص اقدامات و فعالیت‌های جدی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha