سلامت نیوز :فوق تخصص آنكولوژی و عضو مركز تحقیقات سل و بیماری‌های ریوی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینكه در حال حاضر فاقد مركز ملی سرطان ریه هستیم، راه‌اندازی آن را در كشور ضروری خواند.

به گزارش فارس، كیان خداداد در همایش تازه‌های سرطان ریه كه در مركز پزشكی خاص تهران برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت سرطان ریه به علت نداشتن مركز ملی داده‌های سرطان ریه در ایران نامشخص است و آمار دقیق و كاملی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: یكی از مراكز درمان‌ سرطان‌ ریه در بیمارستان مسیح دانشوری است و در این راستا نیز متعاقبأ اطلاعات سرطان ریه در هر جغرافیا و مناطق كاملاً متفاوت است.

خداداد با اشاره به اینكه زنان مبتلا به سرطان ریه بسیار جوان‌تر از مردان در ایران هستند، گفت: سابقه مصرف سیگار عامل اصلی در ابتلا به سرطان ریه در دنیا به حساب می‌آید كه این آمار در ایران 65 درصد و در جهان 80 درصد است.

این فوق تخصص آنكولوژی اظهار داشت: به دلیل نداشتن بانك داده‌های قوی در كشور آمار ابتلای بیش از 3 هزار نفری مبتلایان به سرطان ریه بر حسب آخرین آمار وزارت بهداشت بر حسب جمعیت 75 میلیونی كشور نمی‌تواند زیاد مستند باشد زیرا در كشور فرانسه 73 میلیونی 37 هزار نفر مبتلا به سرطان ریه و در آمریكا با جمعیت 300 میلیونی 160 تا 170 هزار مبتلا به سرطان ریه هستند.

خداداد با بیان اینكه مردان بالای 60 سال بیشترین مبتلایان به سرطان ریه هستند كه این امر نشان دهنده دیر تشخیص دادن سرطان توسط پزشكان و متخصصان در كشور است، بیان داشت: متاسفانه افراد سنین بالا بر اثر ابتلا به سرطان ریه بسیار زود جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha